Commentary

تبصره

کابل باختر 7 جدی
تجلیل از رشادت وپایمردی منسوبان امنیتی درماه جدی به عنوان گرامیداشت، تصمیم معقول وخردمندانه می باشد.
مبرهن است که نیروهای  امنیتی کشور، در دشوار ترین روزها و در حساس ترین  برهه ها به عنوان  مدافعان اصیل  وپاسداران حقیقی  این سرزمین عمل کرده اند، حق آنان  را باید شناخت و از آنان  به عنوان  وارثان اصلی این سرزمین  تمجید کرد.
مفسر آژانس باختر منیگارد: محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ، با صدور حکمی ، پیرامون تکمیل  پروسه انتقال مسوولیت های امنیتی  از نیروهای کمک وهمکاری  بین المللی  به نیروهای  افغان  ودفاع مستقلانه نیروهای امنیتی کشور  از استقلال ،تمامیت ارضی وحاکمیت  ملی کشور صادر کرد و مطرح ساخت  که ماه جدی  بنام ماه بزرگ  داشت  از رشادت ودلیری  نیروهای کشور  مسمی وتجلیل گردد.
رئیس جمهور  درین حکم از کلیه نهادهای  دولتی ، سازمانهای  اجتماعی ورسانه های کشور خواست تا سهم  وطن دوستانه شان را درتجلیل  وانعکاس  سو دمند مراسم وتدابیر  شکوهند بزرگذاشت ازین مناسبت ها ایفا نمایند .
مسلماً  آنانی که درشرایط  حساس کنونی ، دفاع از وطن ، شرف وناموس  افغانستان را به عهده دارند قابل  ستایش  ونورچشمان ملت عذاب  کشیده  کشور  می باشد.
آنان در سنگر های نبرد حق بر باطل ، خنثی سازی  توطیه ها ودسایس  دشمنان  آشکار  ونهان این سرزمین که با وابستگی  به استبخارات منطقه درپی قتل  وخون ریزی،  ویرانی  وتباهی  این وطن شده اند می رزمند ، قابل ستایش  وتمجید اند ، زیرا از برکت  بازوان قوی وهمت  بلند  آنان است که مردم از امنیت  برخوردار می گردند و پروژه های عمرانی وساختمانی  یکی پی دیگر  عملی می شوند .
این دگرنهان نیست که هر دست آورد درین کشور  حاصل جانبازی ونثار  خون های   گرم جوانی  می باشد که در صفوف  نیروهای امنیتی کشور  به خاطر  حراست از خاک  ، دین ، وطن ومردم  صف بسته اند  و چون خارچشمان دشمن  هر روز حماسه می آفرینند ودر راه  آزادی  وآبادی  وطن ونجات آن از  شر هراس  افگنی  وایادی  آن می  رزمند ، آنان  بالای  فرد ، فرد این وطن حق دارند  و تاریخ  امروز وفردای  وطن از آنان به عنوان قهرمانان اصیل  این سرزمین  یادخواهند کرد .

Show More

Related Articles

Back to top button