تبصره و مرور بر مطبوعات

اخبار دولتی روی کدام موضوع امروز بحث کردند

کابل باختر 3 جوزا
روزنامه هیواد تیتر امروزی خود را با عناوین ریاست امنیت ملی مرگ ملامنصور تایید کرد وپنج ماین گذار در قندهار وارزگان کشته شد دیزاین نموده است.
این روز نامه از ملاقات اشرف غنی رئیس جمهور با سرمنشی سازمان ملل گزارش درصفحه اول نشر نموده سرمنشی سازمان ملل دراین ملاقات از پروسه صلح وتوافق دولت وحدت ملی با حزب اسلامی حمایت نموده است.
این رو زنامه درمورد مرگ ملامنصور رهبر گروه طالبان از قول مسوول امریکایی نوشته  امر هدف قرار داد این رهبر در امریکا داده است.
هیواد در مورد اشتراک داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی درکنفرانس جهان بشردوستانه نیز پرداخته است .
روزنامه انیس عنوان اول خود را با تایید خبرمرگ ملامنصور از جانب حکومت مزین نموده است واین روزنامه  صفحه نخست خود را با اخبار وگزارش های چون ملاقات اشرف غنی با امیر وصدراعظم قطر ، طرح قانون حفاظت صنایع داخلی وطرح قانون حظ آهن در کمیته  قوانین تایید شد نماینده گان  صنعت کاران ، مشکلات وچالش هایشان را با نماینده فوق العاده رئیس جمهور ، شریک ساختند .
روزنامه  انیس سرمقاله شماره امروزی خود را درپیوند به فرصتی که نباید از آن سود برد نوشته نویسنده  سرمقاله روند پیوستن مخالفان مسلح دولت به پروسه صلح وخاتمه  دادن جنگ از سوی این نیروها ازجمله  اهداف  اصلی دولت افغانستان خوانده است .
این روزنامه  به مسایل خارجی ، اخبار فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی  نیز پرداخته است .
اصلاح شماره امروزی خود را با این عنوان آراسته  سرمنشی سازمان ملل از گفتگو های صلح حکومت افغانستان با حزب اسلامی حمایت کرده .
سرمقاله اصلاح  در رابطه به صلح وآشتی تحریر شده نویسنده  به دستور قران اشاره نموده که با آنان که راه بغاوت درپیش میگیرد وبا صلح  وآشتی درمیان  مومنان سردشمنی دارند باید قتال صورت گیرد تا به امر خدا که همانا صلح است گردن گذارند .
روزنامه اصلاح درصفحات دیگر به مطالب جالب ، خواندنی ومعلوماتی نیز پرداخته است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا