سیاستاخبارTOP

معاون اداری ریاست الوزرا : امارت اسلامی خواهان روابط و تعامل نیک با کشورهای همسایه، منطقه و فرامنطقه است

کابل3 جوزا باختر
معاون اداری ریاست الوزرا در دیدار با وزیردولت وزارت قطر گفت: امارت اسلامی خواهان روابط و تعامل نیک با کشورهای همسایه، منطقه و فرامنطقه است.
دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا امروز با نشر خبر نامه یی گفت که مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء با شیخ محمد بن عبدالعزیز الخلیفی وزیر دولت کشور قطر و هیأت همراه اش، دیدار کرد.
در این دیدار که فیصل الحنزب فرستاده ویژه وزارت امور خارجه کشور قطر نیز حضور داشت،شیخ محمد بن عبدالعزیز الخلیفی وزیر دولت آن کشور صحبت نمود و از تأمین امنیت در افغانستان و دستآوردهای امارت اسلامی در عرصه‌های مختلف ابراز خرسندی کرد.
وزیر دولت قطر از ادامه کمک‌های آن کشور برای مردم افغانستان اطمینان داده، گفت که دولت قطر خواهان تقویت،گسترش وتوسعۀ روابط با افغانستان درزمینه‌های مختلف خصوصاً امور بانکی بوده و تلاش می‌ کند تا روابط حسنه و دوستانه که میان دو دولت مسلمان و برادر وجود دارد،مستحکم‌تر و قوی‌تر از قبل ادامه یابد.
مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء از کمک‌های بشردوستانه دولت و ملت قطر برای مردم افغانستان قدردانی به عمل آورد.
معاون اداری ریاست الوزراء از دستآوردهای إمارت اسلامی در زمینه‌های تأمین امنیت، محو فساد اداری، منع کشت، قاچاق، تجارت و استعمال مواد مخدر، فراهم ساختن زمینه‌های تجارت و سرمایه‌ گذاری در عرصه‌های مختلف یاد نموده، گفت که این دستآوردها وموفقیت امارت اسلامی را در زمینۀ حکومتداری نشان می‌دهد.
مولوی عبدالسلام حنفی با یادآوری از کمک‌های قطر در گذشته به مردم افغانستان، از آن‌ها خواست تا در زمینه‌های تعلیم و تربیه و اختصاص بورسیه‌های تحصیلی برای جوانان افغان همکاری نمایند.
مولوی عبدالسلام حنفی از تمامی کشورهای منطقه و فرامنطقه به خصوص کشور قطر خواست تا در بخش‌های استخراج معادن، صحت، زراعت، انرژی و ترانسپورت در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.
معاون اداری ریاست الوزراء هم‌چنان گفت که امارت اسلامی خواهان روابط و تعامل نیک با کشورهای همسایه، منطقه و فرامنطقه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا