سیاستاخبارTOP

ملا عبدالغنی برادر آخند: بدون نماینده امارت اسلامی کنفرانس بین المللی در مورد افغانستان به هیچ نتیجه ای نمی رسد

کابل3 جوزا باختر
معاون اقتصادی ریاست الوزرا در دیدار با معاون وزارت امور خارجه قطر گفت بدون نماینده امارت اسلامی، کنفرانس بین المللی در مورد افغانستان به هیچ نتیجه ای نمی رسد.
دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا امروز با نشر خبر نامه یی گفته است که ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزراء با محمد بن عبدالعزیز الخلیفی معاون وزیر امور خارجه قطر در دفتر کارش دیدار و گفتگو نمود. در این دیدار هر دو طرف
روی روابط سیاسی، اقتصادی و تجارتی بحث نمودند.
معاون اقتصادی ریاست الوزراء از همکاری قطر با افغانستان در زمینه های گوناگون سپاسگزاری نموده گفت که این روابط هر چه بیشتر گسترش و تقویت یابد.
ملا صاحب افزود که در حال حاضر فرصت های سرمایه گذاری در افغانستان وجود دارد
و سرمایه گذاران قطری می توانند در اینجا در بخش های مختلف سرمایه گذاری نمایند.
به گفته وی، امارت اسلامی تسهیلات لازم را برای سرمایه گذاران خارجی مهیا و به طور کامل از آنها حمایت می کند. معاون وزیر امور خارجه قطر طی سخنانی گفت، آنها سرمایه گذاران این کشور
را به سرمایه گذاری در افغانستان تشویق خواهند کرد و به همین منظور سرمایه گذاران قطری در آینده نزدیک به کابل خواهند آمد.
محمد بن عبدالعزیز الخلیفی افزود، آنها با خطوط هوایی بین المللی قطر از نزدیک کار می کنند تا طبق یک میکانیزم منظم پروازهای خویش را به افغانستان آغاز و تقویت
روابط تجارتی میان دو کشور را افزایش دهند.
وی خواستار شرکت نماینده امارت اسلامی در سومین نشست نمایندگان ویژه افغانستان در دوحه شد و افزود، قطر علاقمند است که در حضور داشت نماینده امارت اسلامی سومین نشست دوحه به نتیجه مطلوب خواهد رسید.
وی افزود که بدون نماینده امارت اسلامی چنین جلساتی بی نتیجه بوده و در این زمینه موضع خود را به سازمان ملل متحد روشن نموده است.
معاون اقتصادی ریاست الوزراء گفت، امارت اسلامی خواستار روابط گسترده سیاسی-اقتصادی با همه کشور ها است و با اتخاذ این سیاست به تعامل دوجانبه رو آورده است.
او تاکید نمود که بدون نماینده امارت اسلامی کنفرانس بین المللی در مورد افغانستان به هیچ نتیجه ای نمی رسد. بنابراین لازم است در این گونه جلسات به موقف امارت اسلامی احترام گذاشته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا