سیاستاخبارTOP

معاون سیاسی ریاست الوزراء: در موجودیت یوناما نیاز به تعیین نماینده خاص نیست

کابا3 جوزا باختر
معاون سیاسی ریاست الوزراءدر دیداربا معاون وزارت امور خارجه قطر گفت که در موجودیت یوناما نیاز به تعیین نماینده خاص نیست.
دفتر مطبوعاتی ریاست الوزراء امروز با نشر این خبر گفته است که مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان شیخ محمد بن عبدالعزیز الخلیفی وزیر دولت در امور خارجه کشور قطر و هیأت همراه اش، دیدار نمود.
در این دیدار که فیصل الحنزب نماینده خاص وزارت امور خارجه قطر نیز حضور داشت،ابتدا وزیر دولت در امور خارجه کشور متذکره با اشاره به روابط نیک قطر و افغانستان، گفت که دولت قطر میخواهد نقش مثبت را در روابط افغانستان با جهان و تقویت آن، ایفا نماید.
وی گفت که اشتراک امارت اسلامی در نشستی که قرار است از سوی ملل متحد در قطر برگزار گردد، مفید است و امیدواریم که نتایج خوبی را در قبال داشته باشد.
به گفته موصوف قطر به این نظر است که نشست قریب الوقوع در پیوند به افغانستان بدون اشتراک هیأت امارت اسلامی نتیجه ندارد.
وی افزود که قطر به خاطر رفاه افغانستان در کنار آن قرار دارد و تلاش می‌کند این کشور بیشتر پیشرفت نماید.
وزیر دولت قطر گفت که کشورش بر اساس اولویت های افغانستان به کمک های بشری به افغان‌ها و پروژه های انکشافی ادامه می‌دهد.
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت: امید است سفر شما سبب بهبود هرچه بیشتر مناسبات میان افغانستان و قطر گردد.
موصوف ضمن تشکر از کمک های قطر با افغانستان و تاکید بر تداوم آن، گفت که قطر و سایر کشورها در خصوص ساخت زیربناهاو شاهراه ها و سایر پروژه های بزرگ، کمک و سرمایه گذاری نمایند.
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت: اینکه سازمان ملل به میزبانی قطر در رابطه به افغانستان نشست برگزار می کند، به این معنا است که قطر و سازمان ملل، افغانستان را از یاد نبرده اند و برای شان ارزش خاص دارد.
موصوف گفت که اگر شرط های امارت اسلامی پذیرفته شود، در نشست آینده قطر اشتراک موثر خواهد داشت و تاکید کرد که ملل متحد باید خواست های امارت اسلامی را مدنظر قرار دهد و امید است که نشست دوحه فرصت تعامل خوب میان امارت اسلامی و جهان را به وجود آورد.
معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت که در موجودیت یوناما نیاز به تعیین نماینده خاص نیست. وی افزود که امارت اسلامی عفو عمومی را اعلان کرده و با استفاده از آن، صدها تن از مقامات سیاسی، مسئولین امنیتی، وزرا، والیان، اعضای مجلس نمایندگان و سایر اراکین بلندرتبه پیشین به کشور برگشته اندو اکنون در افغانستان در امنیت و آرامش زندگی دارند.
مولوی عبدالکبیر در اخیر صحبت هایش گفت که امارت اسلامی خواستار تعامل مثبت با جهان در فضای احترام متقابل است و توقع می رود که در این خصوص در نشست آینده دوحه، گام های مثبت برداشته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا