اخبارجامعه

آغاز روند تغییر رنگ موتر های تکسی در شمال افغانستان

مزارشریف ۱۰ حمل باختر
روند تغییر رنگ موتر‌های تاکسی شهری و اطرافی در شمال افغانستان آغاز شد.
قرار است، در کل، تکسی های شهری و اطرافی افغانستان، از زرد به فیروزه یی تغییر پیدا کند.
این روند، پیش ازین در پایتخت و برخی بهش های دیگر افغانستان، آغاز شده است.
مولوی نورالهادی ابوادریس معاون والی بلخ در مراسم آغاز روند تغییر رنگ موتر های شهری و اطرافی در شمال افغانستان گفت که با تکمیل این روند در کشور، جلو ناامنی و آدم ربایی گرفته می‌شود و سطح جرایم جنایی کاهش پیدا کرده و امنیت شهروندان بهتر تامین خواهد شد.
او از مسوولان اداره های مربوط در بلخ خواست تا این روند را با هماهنگی و شفافیت انجام دهند و مشکلات مردم را در نظر گرفته و سهولت های لازم را برای مردم مهیا سازند.
پاسوال حسیب الله مختار رییس عمومی ترافیک افغانستان درین مراسم گفت که این طرح از سوی رهبری امارت اسلامی افغانستان تصویب شده که اجرایی شدن آن امروز در زون شمال ولایات بلخ، سرپل، فاریاب و جوزجان آغاز گردید. و رنگ تمام موترهای تاکسی شهری از زرد به فیروزه‌یی و سفید و موتر های تکسی اطرافی به فیروزه‌یی تغییر خواهد کرد.
مختار گفت که این تغییر رنگ در تمام ولایات افغانستان یک‌سان بوده و این رنگ با کود و معیارات جهانی برابر است.
افزون بر تغییر رنگ، مالکان تاکسی ها نیز ثبت و راجستر وزارت امور داخله شده و این امر در کاهش سطح جرایم نیز تأثیرگذار خواهد بود.
در همین حال راننده‌گان شهر مزار شریف تغییر رنگ موتر های تاکسی را در نظم شهری مفید عنوان نموده و می‌گویند با پایان یافتن این روند جرایم جنایی کاهش خواهد یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا