Uncategorized

قطر برای محصلان افغانستان فرصت‌های تحصیلی فراهم می‌کند

کابل/27 دلو/باختر

هیئت امارت اسلامی به رهبری مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه، شام روز گذشته با مسؤولان نهادهای خدمات ملکی و تحصیلی قطر دیدار کرده است.

به گزارش آژانس باختر؛ وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در این دیدار روی مسایل حقوق بشری، تحصیلات عالی، ظرفیت‌سازی، کمک‌های بشردوستانه و فراهم سازی فرصت‌های تحصیلی به محصلان افغانستان گفت وگو شد.

مسؤولان قطری وعده سپردند که برای محصلان افغانستان فرصت‌های تحصیلی را فراهم می‌کنند و همچنین از طریق جمعیت هلال احمر و مؤسسات خیریه، کمک‌های لازم  بشردوستانه را در اختیار نیازمندان افغانستان قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، هیئت امارت اسلامی از مسؤولان قطری خواسته اند تا در افغانستان سرمایه گذاری کنند و همچنین در زمینۀ بازاریابی برای میوه‌های تازه و خشک افغانستان همکاری کنند.

در این دیدار مسؤولان قطری وعده سپرده اند که افزون بر فراهم سازی زمینۀ تحصیلات عالی به محصلان افغان و ارسال کمک‌های بشردوستانه، در بخش‌های مختلف با افغانستان همکاری می‌کنند.

گفتنی است که هیئت امارت اسلامی به رهبری مولوی امیرخان متقی، روز یکشنبه به منظور گفت وگو با نمایندگان کشورهای خلیج، هیئت اتحادیۀ‌ اروپا و اتحادیه‌های علمای دینی به دوحه سفر کرد.

پاینده

نور ښکاره کړئ

اړونده مقالې

بیرته پورته تڼۍ ته