تبصره و مرور بر مطبوعات

مروری به نشرات برخی از روزنامه های غیر حکومتی در کابل شنبه 25 قوس

 

کابل/25/قوس/باختر

شماری از روزنامه های چاپی غیر حکومتی در کابل که بدسترس قرار گرفته اند در شماره های امروزی به بحث روز مسایل مختلف در کشورپرداخته اند.

روزنامه وحدت در صفحه اول زیر عنوان " رییس جمهور کرزی برای بررسی آینده افغانستان به واشنگتن می رود نوشته است" وزیر دفاع امریکا در سفر به کابل و در دیدار با حامد کرزی گفت که رییس جمهور افغانستان دعوت بارک اوباما همتای امریکایی اش را برای دیدار از واشنگتن پذیرفته است، در متن گفته شده قرار است آقای کرزی در ماه جنوری به دیدار بارک اوباما برود گفته شده است که پیمان امنیتی میان امریکا و افغانستان و نیز نحوه حضور امریکا پس از سال 2014 در افغانستان از مسایل مهمی است که دو رهبر  روی آن گفتگو می کند.

هفته نامه رشد در صفحه سوم تحت عنوان( فيس شفاخانه های خصوصی به مناسبت خدمات آن ظالمانه است) نگاشته است. شفاخانه های خصوصی می تواند برای بخش صحت کشور کمک کننده باشد. شماری از مردم از وقتی در تشخیص بیماری ها و بهای گزاف تداوی دراین شفاخانه ها شکایت دارند، مردم میگویند شماری از این شفاخانه ها ادعا دارند که داکتران متخصص خارجی را برای معالجه یی بیماران در کشور فرا خوانده اند. اما هنگام معاینه مریضان، داکتران خارجی اصلاً وجود ندارد.

روزنامه سروش ملت در برگ نخست زیر عنوان " شورای ملی یازده وزیر را استیضاح می کند " نگاشته است مجلس نمایندگان در یک اقدام کم سابقه تصمیم گرفته که یازده عضو کابینه را به دلیل ناتوانی در مصرف بودجه توسعه ای استیضاح کند.

روزنامه 8 صبح در صفحه اول تحت عنوان " تجاوز جنسی بر زنان د رفاریاب  افزایش یافته است نوشته است مقام های ولایت فاریاب می گویند در سال جاری آمار تجاوز جنسی بر زنان و کودکان دراین ولایت افزایش یافته است.

روزنامه انصاف در صفحه سوم تحت عنوان : وزیر دفاع امریکا به حمایت درازمدت ایالات متحده امریکا از افغانستان تاکید کرد، نگاشته است.

باید ایالات متحده امریکا اطمینان بدهدکه از افغانستان حمایت می کند، افغانستان را تجهیز می نماید برای ما اردوی و قوای هوایی خوب می سازد.

روزنامه آرمان ملی در صفحه اول تحت عنوان " عفو شده انتحارکرد " نگاشته است امر الله صالح رییس پیشین امنیت ملی افغانستان می گوید، شخص که اسد الله خالد رییس اداره امنیت ملی  را هدف قرار داد از جمله عفو شده گان بوده است. صالح گفته است که این مهاجم بعداز رهایی از بند دوباره با گروه طالبان پیوسته بود.

روزنامه ماندگار در صفحه اول زیر عنوان " حنا ربانی در واکنش به کنفرانس پاریس : مذاکرات صلح باید در خاک افغانستان صورت گیرد" نگاشته است حناربانی در آستانه برگزاری مذاکرات پاریس  گفته است که مذاکرات صلح باید در افغانستان و نه در خاک یک کشور خارجی برگزار شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا