سیاستاخبارفرهنگجامعهTOP

تجلیل از جشنواره ی عنعنه یی گل زرد، با حضور مقامات حکومتی در کاپیسا

محمود راقی 20 ثور باختر
جشنواره ملی وعنعنه یی گل زرد، با حضور ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ وشماری دیگر از مقامات حکومتی در کاپیسا به راه انداخته شد.
درین جشنواره همچنان، مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگی و مولوی ضیاالحق حقمل سرپرست معینیت امور نشرات و رییس آژانس خبری باختر وزارت اطلاعات و فرهنگ ، قاری احسان الله بریال، والی کاپیسا، شماری دیگر از مسوولان محلی، شاعران، نویسندگان، فرهنگیان، خبرنگاران و استادان پوهنتون، شرکت داشتند.
قاری احسان الله بریال والی کاپیسا در مراسم گشایش جشنواره ی گل زرد گفت: جشنواره ملی وعنعنه یی گل زرد طوری که از نامش پیداست از میله های کهن و دیرینه این سرزمین است و تجلیل از این جشنواره پس از پیروزی امارت اسلامی و کسب حریت ، آزادی و استقلال یک گام موثر و مفید است.
مولوی خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور درین جشنواره گفت« حضور درچنین جشنواره ها امیدواری را بیشتر نموده و تبلیغات سوء دشمنان را به خاک یکسان می سازد. امروز الحمدالله فضای امن ومطمئن برای برگزاری چنین برنامه ها مساعد شده است. وقت آن است که شعرا و نویسندگان ما برای مردم خویش از ارزش‌های دینی ، اخوت و برادری، محبت و صمیمیت ونظام شرعی صحبت نموده وشکرانه نعمت نظام شرعی را بجا آورند.
ملاخیرالله خیرخواه، همچنان گفت: قوت ما در وحدت ماست. ما باید فریب دشمنان اسلام را نخوریم . اگر دشمن خود را در جنگ گرم شکست دادیم ، حالا باید درجنگ سرد که همانا مبارزات فکری و فرهنگی است، جلوی تبلیغات سوء دشمن را گرفته و همه یک‌جا برای تعالی و ترقی میهن خویش کار نمائیم.
الحاج محمد اکرم خاموش رئیس انجمن شعرا و نویسندگان کاپیسا نیز در سخنانی گفت: میله عنعنه یی گل زرد از سالهای متمادی به این‌طرف به حیث جشنواره ملی وعنعنه یی درموسم بهار برگزار می‌‌شود. بته های گل زرد که در حدود یک متر قد دارد عطرا گین بوده واین گلها از بدخشان به کاپیسا طی مهاجرت ها تکثیر شده که در کنار زیارت ها، رود خانه ملا خلیل وبر دامنه ها در موسم بهار قد کشیده عطر افشانی می کند.
درین جشنواره، همچنان شاعران هرکدام حافظ جمعه گل حقیار ، عبدالبصیر صدیقی ،مولوی اختر محمد رحمانی ،ملا فیض الحق ،کرام الدین مفتون،نصرت طالب ، عنایت الله فریاد ، شررساپی، مولوی عبدالعزیز عزیزی ، بشارت روحانی، مولوی عبدالواسیع صمیم، داکتر نور حبیب ایثار و کاوه خروش اشعار خویش را که بیشتر به وصف بهار و برای صلح و همزیستی و وحدت میان مردم ، سروده بودند، به خوانش گرفتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا