تبصره و مرور بر مطبوعات

کار رسانه یی یک حرفۀ مقدس بوده ورسالت اساسی حفظ وحدت ملی مردم افغانستان است

کابل باختر 14 قوس
مبصرسیاسی آژانس باختر مینویسد، یکی از دست  آورد های بزرگ نظام افغانستان آزادی بیان است .
آزادی که هرگز باکشورهای منطقه قابل مقایسه نبوده است وبه گفته ای حامدکرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ، آزادی رسانه های افغانستان ازجمله بهترین های جهان است ،اما  از این آزادی باید در روشنایی قانون اساسی وقانون رسانه های  همه گانی استفاده کرد.
کار رسانه یی یک حرفه مقدس است رسانه ها باید درحفظ وحدت ملی کشور بکوشند از نشر مطالبی که باعث تخریب وحدت ملی می شود اجتناب  کنند ومطابق به قانون رسانه های همگانی  مدیر مسوول ،مسوولیت نشر مطالب رابر عهده دارد.
به هرصورت  یکی از وظایف  اصلی رسانه های همه گانی راتلاش  به تحکیم وحدت و وفاق ملی تشکیل  میدهد . به همین دلیل است که در قانون رسانه های  همه گانی بر آنچه خلاف  منافع ملی و دین مقدس اسلام باشد  ،اجازه داده نشده است .
بادرک چنین حقیقتی رسانه  ها، که درمیان  مردم تفرقه می افگند نه کار مسلکی می کنند ونه مطابق  قانون عمل می نمایند .
مردم  ازکمیسیون بررسی تخلف های رسانه ای می خواهد که یاغی ها وقانون شکنان را وآنانی که در پی  تفرقه اندازی میان این ملت اند به پرونده های شان رسیده گی نمایند  ونیزمی خواهند رسانه ها از نشر هر گونه مطالب  ضد وحدت ملی  اجتناب ورزند ،درمباحث آزاد ،میزهای  گرد وغیره  افرادی را دعوت کنند که اقلأ سلامت  روانی  داشته باشند ،نه به خود ،نه به ملت جفا کنند.
مردم وزارتاطلاعات وفرهنگ که در یازده سال گذشته مدافع پایدار،  استوار آزادی بیان درکشور می باشد توقع دارد که درکنار  پایداری از آزادی بیان درامر مسوولیت پذیری رسانه ها نیز اهتمام بخرچ دهند.
ودر صورت لزوم متخلفان را به مراجع قانونی محول سازند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا