اخبارTOPجهان

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه: اسرائیل با کشتار در رفح به دستور محکمه لاهه پاسخ داد

 

کابل ۷ ثور باختر

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه، اعلام کرد که اسرائیل به دستورات محکمه لاهه و درخواست جامعه جهانی برای توقف حملاتش در غزه، با تشدید بمباران، کشتار و ویرانی در شهر رفح، پاسخ داده است.

این سازمان در بیانیه‌یی نوشته است که ارتکاب کشتار جمعی آوارگان فلسطینی در شهر رفح به مثابه نادیده گرفتن دستور محکمه لاهه مبنی بر توقف حمله به شهر رفح و گشودن گذرگاه رفح برای تضمین روند تردد و ورود کمک‌های انسانی، است و اسرائیل به نقض تصمیمات این محکمه ادامه می‌دهد.

این سازمان با اشاره به حملات اخیر ارتش رژیم صهیونیستی اسرائیل در شهر رفح گفته است که پس از دستور محکمه بین‌المللی برای توقف حملات به رفح، اسرائیل در ۴۸ ساعت بیش از ۶۰ حمله هوایی به این شهر انجام داد.

سازمان دیده‌بان حقوق بشری اروپا  – مدیترانه افزوده است که غیرنظامیان در رفح تاوان حملات نظامی رژیم اسرائیل را می‌پردازند و بر اثر تداوم حملات این رژیم به رفح همچنان دسترسی به مرکز توزیع غذا وابسته به سازمان کمک‌رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی«آنروا» و انبار برنامه جهانی غذا در نوار غزه دشوار است.

این نهاد با اشاره به بسته بودن گذرگاه رفح بر روی مسافران به ویژه مریضان و مجروحان از سوی نیروهای صهیونیست، گفت که بحث از توافق درباره ورود کمک‌ها از طریق گذرگاه «کرم ابوسالم» هم مشکلی را حل نمی‌کند و برآورده کننده نیازهای فزاینده فلسطینیان در غزه نیست.

این درحالی است که محکمه لاهه روز جمعه گذشته با ۱۳ رای موافق و دو رای مخالف حکم توقف فوری حملات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و خواستار بازگشایی گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد.

اما گزارش‌ها می‌رساند که اخیرآ ارتش رژیم صهیونیستی بازهم به حمله خود به شهر رفح ادامه داده و ده‌ها فلسطینی طی این حملات شهید شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا