Politics

درجلسه کمیتۀ قوانین ریاست جمهوری طرح مقرره رسانه های همگانی مورد بحث قرار گرفت

کابل باختر 14 جدی
جلسه کمیته قوانین، امروز به ریاست سرور دانش معاون دوم رییس جمهور و رییس آن کمیته برگزار شد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این جلسه طرح مقررۀ طرز تأسیس و فعالیت رسانه های همگانی خصوصی به بحث و برسی گرفته شد.
در ابتدای جلسه سرپرست وزارت عدلیه گزارش داد که مطابق فیصله قبلی کمیته قوانین، طرح متذکره توسط کمیسیون مؤظف که متشکل از نمایندگان ادارات ذیربط بود، مورد بررسی قرار گرفته و متن توافقی آن برای دقت و بحث بیشتر به کمیته قوانین ارائه شده است.
کمیته به دلیل اهمیت موضوع، و حمایت از فعالیت رسانه های خصوصیِ همگان، طرح مقررۀ طرز تأسیس و فعالیت رسانه های همگانی خصوصی را به تفصیل مورد برررسی قرار داد.
اعضای کمیته نظریات کاربردی و کارشناسانه خویش را به منظور هرچه بیشتر غنامند شدن طرح متذکره به لحاظ شکل و محتوا در زمینه های مختلفِ چون اهداف مقرره، آزادی فعالیت رسانه ها، شرایط تأسیس، وظایف و صلاحیت مسؤلان رسانه ها، حقوق، امتیازات و مکلفیت های کارکنان و کار فرمایان و سایر موارد دیگر ابراز داشتند.
کمیته ضمن تأیید تغییرات پیشنهادی کمیسیون مؤظف، فیصله کرد تا ادارات ذیربط در هماهنگی با نهادهای مدافع رسانه ها، در مورد تضمین بانکی نهاد های رسانه ای که پس از این  ایجاد می گردد، بررسی کارشناسانه انجام داده و پیشنهادی را در این زمینه تهییه کرده و به مرجع مربوطه ارائه کند.
کمیته قوانین، پس از بحث و بررسی مفصل و توظیف وزارت عدلیه به گنجاندن نظریات اعضای جلسه در  طرح مقررۀ طرز تأسیس و فعالیت رسانه های همگانی خصوصی، آن را مورد تأیید قرار داد.
در این جلسۀ کمیته قوانین، طرح تعدیل جزء (2) و ایزاد جزء (5) در ماده سی و هشتم قانون تشکیل و صلاحیت قوه قضائیه جمهوری اسلامی و افغانستان نیز از سوی مقام های ستره محکمه به جلسه ارائه گردیده و مورد تأیید قرار گرفت.
کمیته طرح حذف و تعدیل برخی از مواد قانون آب را که در جلسه ارائه شده بود نیز مورد بررسی قرار داده و این طرح را به منظور رفع تداخل کاری بین وزارت انرژی و آب و وزارت معادن، مورد تأیید قرار داد.

Show More

Related Articles

Back to top button