سیاستاخباراقتصادTOP

وزارت معادن و پترولیم آماده همکاری با دولت و تجار ازبیکستان به منظور فراهم سازی زمینه سرمایه گذاری بالای معادن جامد و منابع نفت و گاز است

 

کابل24 ثور باختر

سرپرست وزارت معادن و پترولیم در دیدار با هیت ازبیکستانی گفتاین وزارت  آماده همکاری های همه حانبه با دولت و تجار ازبکستان بمنظور ایجاد سهولت ها و فراهم سازی زمینه سرمایه گذاری بالای معادن جامد و منابع نفت و گاز  است.

دفتر مطبوعاتی وزارت معادن و پترولیم امروز با نشر این خبر گفته است: شیخ الحدیث شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم با عصمت الله ایرگشوف نماینده خاص رئیس جمهور ازبیکستان، الهام محکموف وزیر ترانسپورت جمهوری ازبیکستان، و تیم تخنیکی همراه شان دیدار نمودند.

در این دیدار سرپرست وزارت معادن و پترولیم گفت: افغانستان و ازبیکستان دارای روابط نیک و دیرینه و مشترکات فرهنگی و دینی بوده امارت اسلامی افغانستان خواهان تداوم همکاری های مشترک و تحکیم روابط میان دو کشور دوست. و برادر میباشد.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم ضمن یاد آوری از امنیت سرتاسری، حاکمیت ملی و فراهم بودن زمینه مناسب برای سرمایه گذاری در افغانستان افزودند: سیاست امارت اسلامی اقتصاد محور بوده، خواهان گسترش روابط تجاری و اقتصادی با جهان غرض جلب سرمایه گذاری های بزرگ بین المللی بوده مخصوصاً بر سرمایه گذاری روی منابع معدنی افغانستان که دارای منابع سرشار از معادن جامد و منابع نفت وگاز میباشد تاکید دارد.

هیئت ازبیکستان هدف سفرش شان را به افغانستان  گسترش فعالیت های تجاری و اقتصادی میان دوکشور و علاقمندی کمپنی های ازبیکستان بمنظور سرمایه گذاری بالای منابع معدنی افغانستان گفته خواهان حمایت و همکاری های وزارت معادن و پترولیم امارت اسلامی با ازبیکستان جهت فراهم سازی زمینه سرمایه گذاری میباشد تا کارهای عملی سرمایه گذاری روی  منابع معدنی صورت گیرد.

همچنان تعدادی از روئسای کمپنی های بزرگ معادن ازبکستان که در ترکیب هیئت حضور داشتند، از علاقمندی شان جهت سرمایه گذاری روی منابع نفت وگاز و معادن ذغال سنگ صحبت نموده گفتند: این کمپنی ها با داشتن تجارب و تجهیزات مدرن در بخش حفر چاه های عمیق نفت وگاز و استخراج معادن جامد آماده هستند تا در بخش نفت و گاز و استخراج ذغالسنگ در افغانستان سرمایه گذاری نمایند و در همکاری با شرکت های افعانستان فابریکات بزرگ پروسس و تصفیه نفت و گاز را در داخل افغانستان تاسیس نمایند.

 در ادامه سرپرست وزارت معادن وپترولیم از علاقمندی دولت و تجار ازبکستان جهت سرمایه گذاری روی منابع معدنی افعانستان استقبال نموده گفتند وزارت معادن و پترولیم آماده همکاری های همه حانبه با دولت و تجار ازبیکستان بمنظور ایجاد سهولت ها و فراهم سازی زمینه سرمایه گذاری بالای معادن جامد و منابع نفت و گاز  است.

در اخیر دو طرف ضمن تاکید بر تداوم و تحکیم همکاری ها و ارتباطات اقتصادی و تجاری دو کشور، فیصله نمودند تا بمنظور تسریع و آغاز کارهای عملی کمیته های کاری و هیئت هایی از طرف وزارت معادن و پترولیم و جانب  ازبیکستان توظیف گردیده با هم بطور مشترک کارنمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا