اخبارسیاستجامعهTOP

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای افغانستان؛ هیچ کسی در تلاش فروپاشی امارت اسلامی نیست

کابل ۱۸ دلو باختر
مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیداربا هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای افغانستان گفته است: امارت اسلامی با گزینش نماینده‌ دیگری از سوی سازمان ملل برای افغانستان، موافق نیست.
دفتر مطبوعاتی معاونیت سیاسی ریاست الوزرا، در خبرنامه‌یی نوشته است: در این دیدار، فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای افغانستان، ازهمکاری امارت اسلامی در جریان مأموریت‌اش در افغانستان بیان سپاس کرد، گفت، تلاش می کند روابط میان افغانستان و جهان گسترش یابد.
اغلو با اشاره به برگزاری نشست منطقوی از سوی امارت اسلامی افغانستان در کابل و تقدیراز این ابتکار افزود که این چنین نشست‌ها برای افغانستان بسیار مهم است و به شمول کشورهای امریکا و اروپایی، جامعه بین‌المللی علاقمند است تا با امارت اسلامی افغانستان روابط را آغاز و با آن همکاری کنند.
او پیشرفت‌های اقتصادی و اجتماعی افغانستان را تقدیر کرد و افزود: با اینکه امنیت سراسری در افغانستان تامین است، اما نیاز است تا روی تقویت اقتصادی و ثبات کارهای بیشتر صورت گیرد.
به گفته‌ای وی؛ در نشست آینده دوحه، در مورد افغانستان فیصله‌های خوبی خواهد شد و پس از این کنفرانس، درروابط افغانستان با جهان تغییرات مثبت رونما خواهد شد، هیچ کسی در تلاش فروپاشی امارت اسلامی نیست، بلکه همه می خواهند تا امارت اسلامی با جامعه جهانی وصل شود.
فریدون سینیرلی اوغلو همچنان گفته است « بعضی از امارت اسلامی به آنها متعهد باشد. افغانستان برای منطقه و جهان مهم است، زیرا امنیت افغانستان به معنای امن و ثبات منطقه است.»
هماهنگ کننده ویژه ملل متحد برای افغانستان هم‌چنان بیان کرد که بانک جهانی در آینده نزدیک در رابطه به افغانستان نشست خواهد داشت که در آن در مورد رشد بانکداری در افغانستان، ختم تعزیرات و آغاز مجدد پروژه‌های نیمه‌ تمام بانک جهانی در افغانستان، بحث و تبادل نظر خواهد شد.
مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا ضمن سپاس از هماهنگ کننده ویژه ملل متحد برای افغانستان، گفت که امارت اسلامی بیشترین بخش گزارش او را تائید می کند، اما با یک بخش آن که خواهان گزینش یک نماینده خاص دیگر برای افغانستان شده است، موافق نیست.
او افزوده است که با موجودیت نمایندگی سیاسی ملل متحد در افغانستان ‹یوناما› گزینش نماینده جدید را برای صلح نیاز نمی‌بینند.
به گفته‌ی وی؛ امارت اسلامی نیز می‌خواهد با جهان مناسبات خوب داشته باشد و همچنان دررابطه به اشتراک نمایندگان امارت اسلامی در نشست آینده دوحه نیز بحث‌ها را آغاز کرده است.
معاون سیاسی ریاست الوزرا، هم‌چنان بیان کرد که آنان از آغاز پروژه‌های نیمه تمام بانک جهانی در افغانستان استقبال می‌کنند و امید است در نشست آینده دوحه در راستای بازسازی افغانستان، کمک‌های بشری و دور ساختن تعزیرات از سیستم بانکی، گام‌های موثری برداشته شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا