سیاستاخبارTOP

نشست شورای وزیران امارت اسلامی افغانستان برگزار شد

کابل / 18 عقرب / باختر

به رهبری ملا محمد حسن آخند رییس الوزرا نشست شورای وزیران امارت اسلامی افغانستان برگزار شد.

بر اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست عمومی ادارۀ امور امارت اسلامی افغانستان به آژانس باختر؛ در این نشست در مورد مسایل سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی بحث شد.

در این نشست همچنان به هیئت متشکل از وزارت‌های دفاع ملی، امور داخله و امر بالمعروف و نهی عن المنکر، ریاست عمومی استخبارات و قومندانی امنیه ولایت کابل وظیفه سپرده شد که مشکلات تجار ملی و صرافان را بررسی و امنیت شان را تامین کنند.

در نشست بار دیگر بر موقف امارت اسلامی افغانستان تاکید شد که تمام اداره‌های حکومتی مکلف استند که برای تجار ملی، صنعت‌کاران و سرمایه‌گذاران سهولت‌های لازم را مهیا کنند که بتوانند با اطمینان کامل در شگوفایی و خودکفایی اقتصادی گام‌های سازنده بردارند.

ایجاد موانع و تأخیر در برابر پلان‌ها، برنامه‌ها و پروژه‌های آنان جرم قانونی محسوب می‌شود.

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری مؤظف شد که بخاطر جلوگیری از قطع درختان، رسیدگی به مشکلات مردم و پایین آوردن قیمت مواد سوخت طرحی را آماده کند تا جلو قطع جنگلات گرفته شود و زمینه انتقال چوب خشک مساعد شود و مردم در زمستان با مشکلات رو به رو نه‌شوند.

هم‌چنان این نشست، به ریاست عمومی استخبارات وظیفه سپرد که قضیۀ بازداشت و لت و کوب الله گل مجاهد را به گونۀ دقیق بررسی کند و با عاملان آن برخورد قانونی شود.

هم چنان در مورد احیا و نگه‌داشت پارک‌های ملی، بهبود و ضعیت اجتماعی و اداره‌های حکومتی پنجشیر، اصلاح تشکیلات حکومت بخاطر سال جدید بودجوی و ایجاد قطعۀ خاص به منظور پس‌گیری زمین‌های غصب شده و مسایل مهم دیگر مشوره و تصامیم لازم اتخاذ شد.

وهاج

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا