سیاستاخبارTOP

محمداشرف غنی رییس جمهوری با نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان، دیدار کرد

کابل/ ۲۶قوس/ باختر

محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز با خانم دیبورا لاینس نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان، در ارگ دیدار کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر؛ در این دیدار هر دوجانب در خصوص روند صلح، ضرورت قطع خشونت ها و تامین آتش بس و انسجام بهتر کمک های نهادهای مربوط به ملل متحد در راستای مبارزه با ویروس کرونا، صحبت کردند.

رییس جمهوری با اشاره به خواست مردم افغانستان برای تامین آتش بس دایمی و برقراری صلح، گفت که به هیچ وجه افزایش خشونت ها برای ما قابل قبول نیست.

رییس جمهور افزود: دولت افغانستان اجماع قوی ملی را در روند صلح به میان آورده است، بناً جامعه بین المللی باید از خواست برحق مردم ما به خاطر ختم خشونت، حمایت همه جانبه کند.

در مقابل، خانم دیبورا لاینس نمایندۀ خاص ملل متحد برای افغانستان، جزئیات سفر اخیرش به دوحه را به رییس جمهوری شریک کرد و به خاطر برگزاری موفقانۀ کنفرانس جینوا به رییس جمهوری و مردم افغانستان تبریک گفت.

وی تاکید کرد: باید خشونت و جنگ در افغانستان متوقف شوند و روند صلح نتیجۀ مثبت را در قبال داشته باشد.

در پایان این دیدار، رییس جمهوری با اشاره به چالش های ناشی از موج دوم ویروس کرونا، گفت: دفترهای یونیسف و سازمان صحی جهان(WHO) در کابل، با توجه به حالات اضطراری و استعجالیت مبارزه با ویروس کرونا، تعهدات شان را به خاطر تقویت سیستم صحی افغانستان و مبارزۀ موثر با موج دوم ویروس کرونا، انجام دهند. ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا