سیاستاخبارجامعه

صد ها پناهجوی افغان در ابوظبی دست به تظاهرات زدند

کابل/۲۱ دلو/ باختر

صدها افغان که در جریان روند تخلیه از کابل به امارت متحده عربی انتقال یافته اند به دلیل آنچه کمبود امکانات و تاخیر در انتقال شان به امریکا می دانند دست به تظاهرات و تحصن زده اند.

آنان ادعا دارند که حدود شش ماه پس از تخلیه از افغانستان هنوز در بی سرنوشتی به سر می‌برند.

بیش از ده هزار انتقال شونده از افغانستان در چند کمپ در ابوظبی امارت متحده عربی نگهداری می شوند که بیشتر به یک زندانی می مانند تا مهاجر، ٖآنان اجازۀ خارج شدن از کمپ را ندارند و نسبت به نحوۀ مراقبت و غذا شان هم شاکی اند.

معترضان از دولت امریکا خواستند که هرچه زودتر به وضعیت پناهند‌گی آنان رسیدگی کند. این معترضان دولت بایدن را به برخورد دوگانه با مهاجران در کمپ قطر و امارات متحده عربی متهم می‌کنند.

معترضان می‌گویند افرادی که در دوحه هستند، زودتر به امریکا منتقل می‌شوند.

پیش از این نیز معترضان در ابوظبی نسبت به بی‌سرنوشت بودن شان در کمپ‌ها شکایت و اعتراض کرده بودند.

به تاز‌گی گزارش شده است که امریکا یک مرکز رسید‌گی سریع به دوسیه های مهاجران افغانستان را در قطر می‌سازد. قرار است که در این مرکز دوسیه پناهندگی مهاجران به سرعت طی مراحل شود.

امریکا چنان‌که گزارش شده است، ۷۶ هزار نفر از شهروندان افغانستان را تاکنون به امریکا انتقال داده است. از این میان حدود چهار هزار نفر در دو پایگاه نظامی در این کشور به سر میبرند.

امریکا گفته است که دریافت سرپناه برای پناهجویان  تا دوسال طول خواهد کشید

باید گفت که دوازده هزار افغان دیگر که به بریتانیا انتقال یافته اند در هوتل ها بسر می برند، بی سرنوشتی، نبود کار و نبود زمینه تحصیل برای فرزندان شان، آنان را دچار مشکلات روانی کرده است. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا