اخبارسیاستTOPجامعه

شماری ازسازمان های بین‌المللی؛ خواستار کمک به مهاجران اخراج شده از پاکستان شدند

کابل ۲۵ قوس باختر
شورای پناهندگان نروژ و هشت سازمان بین‌المللی امداد رسان در یک بیانیه مشترک از کشورهای جهان خواسته است اند که با صدها هزارمهاجر اخراج شده افغان از پاکستان کمک کنند.
شورای پناهندگان نروژ که بیانیه مشترک 9 سازمان بین‌المللی امدادرسان را منتشر کرده است، اظهارداشته است: حدود 500 هزارمهاجران افغان که از پاکستان اخراج شده اند وارد افغانستان شده‌اند در حالی که بیشتر پناهجویان اخراج شده توانایی تامین یک وعده غذایی خود را ندارند و به کمک‌های فوری جامعه جهانی نیازمند هستند.
این سازمان‌های بین‌المللی تصریح کردند: به طور فوری از جامعه جهانی و ارائه‌کنندگان کمک‌های بشردوستانه می‌خواهیم تا حمایت خود را از خانواده‌های آواره که به افغانستان بازگشته‌اند افزایش دهند تا بقای آن‌ها در ماه‌های سخت زمستان تضمین شود.
در این بیانیه همچنین از پاکستان خواسته شده است تا به پناه دادن به افغان‌ها ادامه دهد تا زمانی که امکان بازگشت امن و پایدار به کشورشان فراهم شود.
شورای پناهندگان دانمارک، کمیته بین‌المللی نجات، سازمان امداد اسلامی، شورای پناهندگان نروژ، سازمان بین‌المللی نجات کودکان و چندین نهاد دیگر در این بیانیه اعلام کرده‌اند: زنان و کودکان که 80 درصد اخراج شدگان به افغانستان را تشکیل می‌دهند با مشکلات جدی تر مواجه اند.
این سازمان‌های امدادرسان تاکید کرده‌اند: ‌افغانستان با 29 میلیون نفری که به حمایت بشردوستانه نیاز دارند، چیزی برای ارائه به کسانی که به کشور بازگشته‌اند ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا