سیاستاخبارTOP

سفیر جدید امارت اسلامی در بیجنگ؛ نقش چین را در تحقق پروژه‌های انکشافی در افغانستان مهم دانست

 

کابل11 قوس باختر

بلال  کریمی سفیر جدید امارت اسلامی افغانستان در بیجنگ هنگام تقدیم اعتماد نامه اش، نقش چین  را در پروژه‌های انکشافی و بازسازی افغانستان مهم دانست.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه با نشر این خبر گفته است: مولوی اسد الله «بلال کریمی» که تازه به حیث سفیر افغانستان در بیجنگ گماشته شده است روز گذشته  کاپی اعتمادنامه‌اش را به آهونگ لی، رییس عمومی تشریفات وزارت امورخارجهٔ آنکشور سپرد.

هونگ لی تقرر بلال کریمی را به عنوان سفیر افغانستان در چین یک گامی مهم در راستای گسترش روابط میان افغانستان و چین خواند و تاکید داشت که چین به حاکمیت ملی ‌و تصامیم مردم افغانستان احترام دارد و می خواهد در چهارچوب یک کمربند و یک راه، در ‌پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی با افغانستان کمک کند.

بلال کریمی گفت خرسندم که به عنوان سفیر و نمایندهٔ فوق‌العادهٔ امارت اسلامی  ماموریت ام را در چین آغاز می‌کنم.

وی افزود که ارتقای روابط به سطح بلند میان دوکشور، فصلی‌است مهم و برای تقویت و گسترش بیشتر آن ابراز امیدواری کرد.

کریمی همچنان به جانب چین اطمینان داد که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری تهدیدی متوجه نیست و ثبات و امنیت در منطقه به نفع همه است.

وی همچنان از راهکار مثبت و عدم مداخلهٔ چین در قبال افغانستان قدردانی کرد و چین را همسایه‌ای خوب افغانستان خواند.

کریمی از سرمایه‌گذاری و احیای زیربناها توسط چین در افغانستان یادآوری کرد و نقش آن کشور در پروژه‌های انکشافی و بازسازی را مهم دانست و ثبات کنونی در افغانستان را فرصتی خوب خواند که از آن باید استفادهٔ بهینه صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا