اخبارجامعه

سرپرست ادره حفظ میحط زیست :ما از جهانیان می خواهيم تا افغانستان را در برابر تهدیدات تغییر اقلیم همکاری کند

کابل /17 حوت/ باختر
سرپرست ادارۀ ملی حفاظت محیط زیست امارت اسلامی در دیدار با رییس موسسه اکبر گفت: تغییر اقلیم به عنوان یک تهدید جدی در سطح جهان مطرح بوده و افغانستان هم نمی‌تواند از این تهدید در امان باشد.
به گزارش آژآنس باختر، ادارۀ ملی حفاظت از محیط زیست امروز با نشر خبرنامه یی گفته است: داکتر زین العابدین عابد سرپرست اداره ملی حفاطت محیط زیست همراه با انجنیر عزت الله صدیقی معین مسلکی آن اداره با خانم لیزا پیپر رئیس موسسه اکبر در بخش انکشاف کمک های بشری در افغانستان دیدار کرد.
در این نشست، دو طرف در مورد تغییر اقلیم، میراث‌های طبیعی، آلودگی هوا و سایر موضوعات محیط زیستی بحث و تبادل نظر کردند.
در این دیدار سر پرست اداره ملی حفاظت محیط زیست گفت: افغانستان یک کشور جنگ زده است که چهار دهه جنگ در این کشور، بر علاوه تلفات انسانی؛ مشکلات جدی محیط زیستی را هم به جا گذاشته است و با استقرار حکومت اسلامی، صلح و امنیت در کشور برقرار شده، شفافیت و اخلاص برای انجام کار صادقانه به وجود آمده است و این اداره آماده هر نوع همکاری با ارگان‌های ملی و بین المللی برای تطبیق پروژه های محیط زیستی می‌باشد.
عابد افزود: تغییر اقلیم به عنوان یک تهدید جدی در سطح جهان مطرح بوده و افغانستان هم نمی‌تواند از این تهدید در امان باشد. ما از جهانیان می خواهيم تا افغانستان را در برابر تهدیدات تغییر اقلیم همکاری کنند.
همچنان انجنیرعزت الله صدیقی معین مسلکی آن اداره به تیم تخنیکی هدایت داد تا طرح‌های محیط زیستی شان را با موسسه اکبر شریک سازند تا انها بتوانند از آن در پلان ها و پروژه های شان استفاده کنند.
رئیس موسسه اکبر گفت: این موسسه در بخش انکشاف کمک های بشری در افغانستان فعالیت می نماید و ما تلاش می نمایم تا از جهان پروژه های محیط زیستی را اخذ و تطبیق کنیم.
خانم پیپر تاکید کرد که این موسسه آماده است تا هر نوع همکاری را با ادارۀ ملی حفاظت محیط زیست انجام دهد. بهزاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا