گزارش ها

شاکی بودن فعالان مدنی و وکلا مردم از ازدیاد وقایع جنایی درکابل // مسوولان : این حرف ها بی بنیاد است

کابل باختر 22 سرطان
شماری از فعالان جامعه مدنی واعضای شورای ملی نگران بدتر شدن وضع ا منیتی درپایتخت اند  مسوولان امنیتی را به بی کفایتی متهم می نمایند .
این نگرانی ها بعد از آن جدی تر شد که کابل در روز های عید شاهد دوحادثه خشونت باربوده  لت وکوب یک دختر پسر درساحه دشت برچی کابل که منتج به آتش زدن موتر آنها شد وحادثه  تیزاب پاشی برصورت یک خانم جوان درنزدیکی شهرک آریا وقایع اند که خانواده ها  را درپایتخت مضطرب ونگران ساخته است.
شماری از فعالان جامعه  مدنی  ادعا دارند که واقعه  تیزاب پاشی به سه مورد برمیگردد درحالیکه  پولیس تنها یک واقعه  آن را تائید کرده است اخیرا شماری از فعالان جامعه مدنی  دریک حرکت مدنی به  عیادت یکتن از قربانیان حادثه رفته وبه ا ین ترتیب از او ابراز حمایت کردند .
حوادث اخیر نگرانی های شماری از اعضای شورای ملی را نیز درپی داشت ولسی جرگه  نشست علنی روز شنبه خود را به همین مسایل اختصاص داد ایمانه آزاد عضو مجلس نمایند گان مسوولان پولیس را ناکار  خواند و  گفت که یک خانم درنزدیکی پوسته پولیس با اسید وتیزاب مورد حمله  قرار میگیرد وصورت او سوختانده میشود .
شینکی کروخی عضو دیگر مجلس میگوید که پولیس چنان ناکار است که اگر مردم  خود مداخله نمیکردندیک زوج درساحه دشت برچی به سرنوشت فرخنده  دچار میشد شماری از باشند گان یک حمله دشت برچی شب دوم عید یک دختر وپسر که بعداً معلوم شد زوج اندلت وکوب کردند  وموتر آنان را به آتش کشیدند شماری دیگر از  اعضای مجلس نیز از ازدیاد وقایع جنایی درپایتخت سخن گفتند و زبان به شکوه از مسوولان باز نمودند
اما مسوولان پولیس کابل حرف های دیگری دارند وتاکید میدارندوضعیت درپایتخت آن گونه نیست که فعالان جامعه مدنی وشماری از وکلا درپارلمان میگویند .
اجمل عبیدی رئیس تحقیقات جرایم جنایی قوماندانی امنیه کابل درصحبت با خبرنگار آژانس باختر ادعا های مطرح شده از سوی فعالان جامعه مدنی و شماری از نمایند گان مجلس را گویا جرایم جنایی در شهر کابل افزایش یافته رد نموده وآنرا بی بنیاد خواند .
او میگوید، گراف جرایم جنایی در شهر کابل در این اواخر سیر نزولی داشته  ایام عید  سعید فطر نشان دهند این گراف می باشد که به جز یک دو واقعه عادی کدام  واقعه  نبوده است .
عبیدی افزودکه پولیس در این اواخر دستگیری های زیادی را داشته  که شامل بازداشت اختطاف گران قاچاقبران وسارقین بوده است.
عبیدی درمورد پاشیدن تیزاب برصورت یک خانم  درناحیه دهم  شهر کابل گفت این واقعه ناشی از یک خصومت دیرینه شخصی است .
او گفت که عاملان این رویداد شناسایی و عنقریب توسط پولیس گرفتار خواهد شد .
مگراین گفته ها  قناعت فعالان جامعه مدنی و نمایندگان مردم  در شورای ملی را به بار نیاورده است بل آنها  خواستار  اقدامات عملی وارایه  گزارش با دستاورد ازسوی پولیس برای شهروندان خواند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا