سیاستاخبارTOPصحت

تاکید سرپرست وزارت صحت عامه برتداوم همکاری سازمان صحی جهان و اداره یونیسف دربخش های صحی کشور

کابل ۱۶ ثور باختر
داکتر قلندر عباد سرپرست وزارت صحت‌عامه امروز با داکتر حنان حسن بلخی رییس عمومی منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان صحی جهان برای افغانستان دردفترکارش دیدار کرد.
دفتر رسانه های وزارت صحت عامه با ارسال خبرنامه یی به آژانس باختر نگاشته است:‌ در این دیدار که در آن تاج الدین آویلا رئیس اداره یونیسف برای افغانستان و نماینده گان سازمان صحی جهان نیز حضور داشتند، در مورد ریشه کن کردن بیماری فلج اطفال در افغانستان، دستاوردهای وزارت صحت‌عامه در دو سال گذشته، ارتقاء ظرفیت کارمندان صحی افغانستان، ساخت شفاخانه ها به سطح ولسوالی‌ها، تقویت سیستم صحی، همکاری دوامدار، کنترول بیماری های ساری و هماهنگی بهتر بحث و گفتگو نمودند.
سرپرست وزارت صحت‌عامه گفت: از زمان روی کار آمدن امارت اسلامی تحول چشم گیری در سکتور صحت کشور به ویژه در خدمات صحی اولیه، خدمات دومی و سومی، کاهش بیماری فلج اطفال نسبت به گذشته که تلاش ها در این راستا به خاطر یک افغانستان عاری از پولیو هم جریان داشته به وجود آمده است.
سرپرست وزارت صحت‌عامه افزود، ما برای اولین بار برای داشتن یک افغانستان عاری از پولیو یک لابرتوار تشخیص پولیو( فلج اطفال ) را افتتاح نمودیم تا این بیماری به سرعت و بادقت تشخیص شود.
سرپرست وزارت صحت‌عامه همچنان خواستار همکاری های دوامدار مسوولان سازمان صحی جهان و اداره یونیسف با سکتور صحی کشور گردیده و از آنها خواست تا در قسمت ارتقاء ظرفیت کارمندان صحی، رسانیدن خدمات صحی به ساکنان مناطق دوردست، محو کامل بیماری پولیو و کنترول بیماری های ساری این وزارت را همکاری نمایند
از سوی‌هم نماینده گان سازمان صحی جهان و یونیسف برهمکاری دوامدار ادارات خود تاکید نموده و از همکاری همه جانبه در این زمینه به وزارت صحت‌عامه اطمینان دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا