سیاستاخبارTOP

دیدار معاون اداری ریاست الوزرا با رئیس منطقه یی مدیترانه شرقی سازمان صحی جهان

کابل ۱۶ ثورباختر
مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا امروز با داکتر حنان حسن بلخی رئیس منطقه یی مدیترانه شرقی سازمان صحی جهان و هیئت همراه اش، در ارگ دیدار نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی معاونیت اداری ریاست الوزرا به آژانس باختر:‌در این دیدار معاون اداری ریاست الوزرا گفت: پس از حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان پیشرفت های زیادی در بخش های مختلف از جمله منع کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر، جمع آوری و تداوی معتادین، محو فساد اداری و تامین امنیت سرتاسری در کشور، صورت گرفته است.
معاون اداری ریاست الوزرا ضمن اینکه خواهان واگذاری کرسی افغانستان در سازمان صحی جهان به نمایندۀ امارت اسلامی افغانستان و اعاده عضویت افغانستان در نشست های بورد اجرائیوی و در جلسات رهبری حوزه شرقی مدیترانه شد، خواستار حمایت سازمان های بین المللی از دهاقین در خصوص فراهم آوری معیشت بدیل گردید.
معاون اداری ریاست الوزراهم‌چنان افزود: در این اواخر مردم ما در اثر سرازیر شدن سیلاب های شدید، خسارات زیادی را متحمل شدند که امیدواریم نهادهای بین المللی در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند.
معاون اداری ریاست الوزرا گفت : امارت اسلامی اخراج اجباری بیشتر ازیک میلیون مهاجر افغان را به گونه درست مدیریت کرد و از کمک و همکاری کمیشنری سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان بین المللی مهاجرت در زمینه ابراز امتنان نمود.
معاون اداری ریاست الوزرا با اشاره بر اینکه ریشه کن ساختن پولیو یا فلج اطفال از اولویت های امارت اسلامی می باشد، خواهان همکاری سازمان صحی جهان در زمینه تأمین واکسین و فعال سازی لابراتوارهای تشخیص پولیو، ایجاد مرکز مجهز تداوی بیماری سرطان و کلینیک های صحی در مناطق دور دست کشور، همکاری در خصوص جلوگیری از سؤتغذی کودکان، فراهم ساختن آب آشامیدنی صحی، آموزش متخصصین و تجهیز شفاخانه ها و کلینیک‌ها به وسایل پیشرفتۀ طبی گردید.
در مقابل رئیس منطقه‌یی مدیترانه شرقی سازمان صحی جهان، گفت: مسئله صحت در نزد سازمان صحی جهان غیرسیاسی است و در اولویت های این سازمان قرار دارد.
وی از دستاوردهای امارت اسلامی در بخش های مختلف یادآوری نموده، گفت که امیدواریم در زمینه های صحی و تعلیمی شرایط بهتر به مردم افغانستان فراهم گردد زیرا مردم افغانستان شایستۀ دسترسی به خدمات بهتر در عرصۀ مختلف از جمله صحت می‌باشند.
موصوف خاطرنشان کرد که سازمان صحی جهان در مشارکت با نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا یک پروژه سه ساله را روی دست دارد که شامل ایجاد مراکز صحی در ولایات مختلف می باشد.
وی با ابراز امتنان از تلاش های امارت اسلامی در زمینه مبارزه با بیماری پولیو، گفت که بهترین راه مبارزه با این بیماری تطبیق واکسین برای همۀ افغان‌ها می‌باشد. همچنان موصوف گفت که مسئله فراهم آوری معیشت بدیل به دهاقین افغان را با سازمان صحی جهان وسایر نهادهای مربوطه شریک خواهند ساخت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا