اخبارTOPجهان

رییس حماس خواستار کمک حکومت‌های اسلامی و مسلمانان با مردم فلسطین شد

 

کابل، ۲۰ جدی، باختر

اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس در قطر، از حکومت‌های اسلامی و مسلمانان خواستار کمک با مردم فلسطین شده است.

هنیه این خواست‌اش را در کنفرانس اتحاد جهانی علمای مسلمان در قطر، مطرح کرده است.

دفتر مطبوعاتی سفارت افغانستان در دوحه، با نشر خبرنامه‌یی نوشته است که این کنفرانس تحت عنوان «طوفان الاقصی» با شرکت دکتور محمد نعیم، سرپرست سفارت امارت اسلامی  در دوحه برگزار شد و در آن حدود هفتصد تن از علمای کشور‌های مختلف جهان، منجمله دکتور علی قره ریيس جديد اتحاد جهانی علمای مسلمان، شرکت داشتند.

اسماعیل هنیه طی این کنفرانس یادشده علاوه از این که در مورد وضعيت ناگوار کنونی مردم غزه و ظلم بر آنان از طرف نظام صهيونستی اسرائيل صحبت کرد، گفت: اسرائیل سه هدف را در غزه تعیین کرد؛ نابودی مقاومت، بازگرداندن اسرا و کوچاندن مردم غزه، اما با وجود هزینه سنگین و جنایت‌ها و نسل‌کشی، هیچ یک از اهدافش محقق نشده و تلفات‌اش در میدان نبرد بیش از آن چیزی است که اعلام می‌کند.

براساس این خبرنامه؛ او  از همه حکومت‌ها ومسلمانان جهان به ویژه علمای اسلام خواست تا با مردم مظلوم فلسطين هر چيزی که می‌توانند کمک و مسووليت ايمانی و وجدانی و تاريخی خويش را ادا کنند.

این درخواست در حالی مطرح شده است که اسرائیل به کمک امریکا و دیگر کشور های غربی از مدرن ترین سلاح برای کشتار مردم فلسطین کار می گیرد و کشتار مسلمانان را در سایه خاموشی و بی اعتنایی جامعه جهانی منجمله کشور های اسلامی ادامه می دهد.

با تاسف کشور های اسلامی تنها با صدور اعلامیه و تقبیح اکتفا کرده اند و کار عملی برای مانع شدن اسرائیل در کشتار مردم فلسطین انجام نداده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا