اخبارفرهنگTOP

معین وزارت اطلاعات و فرهنگ : آبدات تاریخی و معماری شهر کهنه کابل ، هویت و تاریخ کشور ما است

 

کابل17 ثور باختر

معین وزارت اطلاعات و فرهنگ در نشست کمیته حفاظت و نظارت آبدات تاریخی، ساحات عامه و محیط زیست گفت حفاظت و نگهداری از آبدات تاریخی و معماری شهر کهنه کابل که امانت نیاکان، هویت و تاریخ کشور ما است باید با‌هم از آن حفاظت نماییم.

به گزارش آژانس باختر، به رهبری مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ نشست کمیته حفاظت و نظارت آبدات تاریخی، ساحات عامه و محیط زیست در معینیت فرهنگ و هنر برگزار شد.

در این نشست مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ، رییس فرهنگی شهرداری کابل، نمایندگان و مسوولان موسسه خدمات فرهنگی آغاخان، وزارت شهرسازی، اداره محیط زیست و ریاست حفظ آبدات تاریخی اشتراک داشتند.

در این  نشست پیرامون حفاظت و استحکام ساختمان حوزه اول نزدیک باغ تیمور شاهی شهر کابل که یکی از آبدات تاریخی می‌باشد و ساختمان‌های چند طبقه‌یی که نظاره آبدات تاریخی را به خطر می‌اندازد، بحث همه جانبه صورت گرفت.

مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر به اعضای کمیته توصیه کرد که در صورت امکان روی نقشه عمومی فرهنگی شهر کابل دقت نمایند و در روشنایی قوانین اولویت‌ها و ترجیحات را مشخص کرده و گزارش آنرا در نشست بعدی ارایه کنند که با هماهنگی ادارات مربوطه جهت منظوری به مقام فرستاده شود.

عزیزی گفت: حفاظت و نگهداری از آبدات تاریخی و معماری شهر کهنه کابل که امانت نیاکان، هویت و تاریخ کشور ما است، باید با‌هم از آن حفاظت نماییم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا