اخبارفرهنگTOP

دیدار شش صد گردشگرخارجی وداخلی ازجاذبه های تاریخی وطبیعی غور

 

فیروزکوه 9 حوت باختر

شش صد گردشگرخارجی وداخلی، درجریان امسال، ازجاذبه های تاریخی وطبیعی غور، دیدن کرده اند.

غور، یکی ازولایت های باستانی افغانستان است که ساحات باستانی، آثارتاریخی وجاذبه های طبیعی فراوان دارد. منارجام، ازشاهکاری های معماری کهن، دراین ولایت قرار دارد.

 مولوی عبدالحی زعیم رئیس اطلاعات وفرهنگ غوربه آژانس باختر گفت: این گردشگران، ازجاذبه های تاریخی وطبیعی غور، به ویژه منارجام دیدن کرده اند.

رئیس اطلاعات وفرهنگ گفت” بعد ازپیروزی دو باره امارت اسلامی، آمار گردشگران داخلی و خارجی به گونه‌ی بی‌پیشنه‌ی درغور افزایش یافته و علت آن تامین امنیت سرتاسری،  ایجاد سهولت‌های گردشگری و مدیریت درست بوده است.

ریاست اطلاعات وفرهنگ غور، ازدرک بازدید گردشگران ازجاذبه های تاریخی وطبیعی، صدها هزار افغانی عاید جمع آوری وبه بانک مرکزی سپرده است.

مولوی زعیم می گوید که تلاش‌ها به خاطر ايجاد سهولت‌های بیشتر گردشگری هم‌چنان رشد صنعت گردشگری در غور از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ جریان دارد و چندی پیش کار اعمار یک مهمان‌خانه به هزینه‌ی چهارده میلیون افغانی برای گردشگران در این ولایت از سوی وزارت اطلاعات وفرهنگ کشور آغاز شد.

در غور بیش از هشت صد بنای تاریخی وجود دارد و از آن جمله ۴۶۰ آن ثبت و راجستر مدیریت حفظ میراث‌های فرهنگی ریاست اطلاعات وفرهنگ غور است و متباقی آن پس از جمع آوری اطلاعات ثبت خواهند شد.

در این میان،منار جام، در ۷۵ کیلومتری غرب شهر فیروزکوه قرار دارد و با قدامت تاریخی نزدیک به یک هزار سال، مکان مورد توجه گردشگران خارجی و داخلی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا