اخبارجامعه

حل ده ها نزاع مردمی درغزنی درجریان سال

شهرغزنی 17 جدی باختر
ده ها نزاع مردمی در غزنی در جریان سال‌جاری حل شده است.
مسوولین محلی ریاست سرحدات وقبایل غزنی از هماهنگی کامل این اداره با اقوام ساکن در غزنی خبر داده می گوید که رساندن مشکلات شهروندان به گوش مسوولین از اولویت های این ریاست است.
مولوی جان محمد مومن رئیس سرحدات اقوام وقبایل غزنی که امروز در جلسه بزرگ هماهنگی اقوام که در مقام ولایت راه اندازی گردیده بود گفت که این اداره در همکاری با علما و بزرگان قومی توانسته است،هفتاد وچهار نزاع قومی چندین ساله مردم را که بین باشنده گان این ولایت بوجود آمده بود، نقطه پایان گذارد واز ادامه تنش های قومی جلوگیری کرده است.
اوگفت” در جریان این خصومت ها که بین مردم صورت گرفته بود ۹ تن از افراد تاکنون کشته و۷ تن دیگر مجروح شده بودند.”
مومن افزود: که اداره سرحدات اقوام وقبایل در مرکز و ولسوالی های غزنی مشکلات مردم را از نزدیکی بررسی کرده ودر همکاری باسایر ادارات و بزرگان قوم به آن رسیده گی صورت میگیرد.
همچنان در این نشست حافظ محمد امین جان عمری والی غزنی از هماهنگی اقوام با مسوولان محلی، قدردانی کرده گفت که با حاکم شدن دوباره امارت اسلامی افغانستان موضوع قوم وسمت پرستی از بین رفته و همه ملت زیر سایه یک نظام شرعی و اسلامی زنده گی شانرا به پیش میبرند.
مولوی عبدالخالق عابد معین وزارت سرحدات اقوام وقبایل درسخنانی، راه اندازی این نشست را برای بررسی مشکلات مردم از نزدیک ورساندن آن به مقامات امارت اسلامی افغانستان مهم خواند.
به گفته وی هدف از راه اندازی این نشست ها انسجام بیشتر مسوولین وشهروندان در از بین بردن مشکلات مردم است.
به گفته وی آنعده از مشکلات حقوقی مردم که در جرگه های قومی حل نگردید در نهاد های عدلی وقضایی به آن رسیده گی صورت می گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا