اخبارجامعه

افغانستان در زمینه تولید آرد، در پنج سال آینده به خود کفایی خواهد رسید

 

کابل 5 جوزا باختر

شماری از فاریکه داران آرد در بلخ، در نشستی اطمینان دادند که افغانستان در پنج سال آینده در زمینه تولید آرد به خود کفایی خواهد رسید.

به گزارش آژانس باختر، در این نشست فابریکه داران آرد در بلخ، از حمایت امارت اسلامی مبنی بر رشد فابریکه داران در کشور ابراز خرسندی کردند و گفتند که در این بخش بیش از 600 میلیون دالر سرمایه گذاری شده است.

سید مبشر سادات سرپرست اتاق صنایع و معادن بلخ، در این رابطه گفت: در حالی حاضر در کشور 200 فابریکه تولید آرد فعالیت دارد که از این جمله 70 فابریکه آن در شهر مزارشریف موقعیت دارد.

همچنان بسم الله همدرد رییس اتحادیه تولید کنندگان آرد در بلخ، خاطرنشان کرد که افغانستان سالانه به 7 میلیون تن آرد نیاز دارد و  فابریکه های موجود در کشور ظرفیت تولید 5 میلیون تن آن را دارد.

وی افزود: اگر حمایت دولت از فاریکه داران به همین شکل ادامه بیابد، افغانستان در 5 سال آینده در زمینه تولید آرد به خودکفایی خواهد.

به همین ترتیب یعقوب علی محبی یک تن از تاجران بلخ، در صحبت هایش از شهروندان  خواست که به جای استفاده از اجناس خارجی از تولیدات داخلی استفاده کنند که این اقدام باعث رشد و توسعه سریع چرخش اقتصادی در کشور خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا