سیاستاخبارTOP

وزارت امور خارجهٔ کشور تصمیم جمهوری آیرلند و کشورهای شاهی ناروی و اسپانیا مبنی بر به رسمیت شناختن دولت فلسطین را استقبال کرد

 

کابل ۵ جوزا باختر

وزارت امور خارجهٔ امارت اسلامی افغانستان تصمیم جمهوری آیرلند و کشورهای شاهی ناروی و اسپانیا مبنی بر به رسمیت شناختن دولت فلسطین را گامی مثبت خواند و از آن استقبال کرد.

دفتر مطبوعاتی این وزارت در خبرنامه‌ی نوشته است: «وزارت امور خارجهٔ امارت اسلامی افغانستان تصمیم جمهوری آیرلند و کشورهای شاهی ناروی و اسپانیا مبنی بر به رسمیت شناختن دولت فلسطین را گامی مثبت می‌داند و از آن استقبال می‌کند.»

در خبرنامه آمده است: ‌این پیشرفت در حالی صورت میگیرد که اشغال صهیونیستی ضمن تجاوز بر خاک تاریخی فلسطین با ارتکاب جنایت جنگی نسل کشی ملت فلسطین در غزه تلاش به تغيير جمعیتی می‌کند.

خبرنامه‌ می‌افزاید که وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان خاک فلسطین را حق مشروع ملت فلسطین می‌داند و نسل کشی جاری توسط اشغالگران صهیونیستی را عامل بنیادی بی ثباتی در منطقه می‌داند و آنرا با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند.

براساس این خبرنامه؛ امارت اسلامی افغانستان یک بار دیگر از جامعه جهانی به ویژه کشورهای اسلامی می‌خواهد تا از روی مسوولیت خویش و حق آزادی و دفاع ملت فلسطین در مقابل بحران جاری اقدامات عاجل انجام دهند.

گفتنی است که کشور‌های شاهی ناروی و اسپانیا و جمهوری آیرلند اعلام کردند که روز ۲۸ ماه می تصمیم خود مبنی بر به رسمیت  شناختن کشور مستقل فلسطین را عملی خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا