سیاستاخبارجامعهTOP

امیر خان متقی؛ افغانان مقیم در خارج، برای ترقی و شگوفایی کشور حضور فعال داشته باشند

کابل28 حمل باختر
سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با شماری ازشخصیت‌های علمی و فرهنگی افغان مقیم در خارج خواست تا در کاروان ترقی و شگوفایی کشور با حضور فعال شریک شوند.
دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه با نشر این خبر گفته است: مولوی امیرخان متقی سرپرست آن وزارت با ١٢ تن از شخصیت‌های علمی و فرهنگی افغان مقیم درکشورهای اروپایی دیدار کرده و با آنان پیرامون مسایل کشور و پیشرفت‌های نظام و انسجام و وحدت افغانان بحث و مشوره کرد.
سرپرست وزارت امور خارجه بیان داشت: مردم افغانستان بعد از چهار و نیم دهه جنگ و ناامنی، شاهد ایجاد یک نظام اسلامی، امنیت سرتاسری و خوشی‌های است که سال‌ها در آرزو آن بودند.
مقتی گفت که افغانستان خانه مشترک همه افغانان است و هر افغان می‌تواند بدون کدام تشویش و نگرانی در بازسازی کشور و ‌پیشرفت و ترقی افغانستان و تحکیم پایه‌های نظام اسلامی سهم داشته باشند و از افغان‌های مقیم خارج خواست تا در این کاروان ترقی و شگوفایی کشور با حضور فعال شریک شوند
شرکت کنندگان این نشست بیان داشتند، اجتماعات مختلفی مردمی مقیم کشورهای خارجی از تحول نظام و ثبات کشور حمایت می‌نمایند و تاکید دارند که هیچ گزینه بدیل، جز حمایت از نظام فعلی در کشور وجود ندارد.
آنان همچنان در جریان صحبت‌های شان برخی پیشنهادها و نظریات اصلاحی شان را به هدف بهبود نظام و پیشرفت کشور با مولوی امیرخان متقی در میان گذاشتند.
در پایان، بر ادامه برگزاری این چنین نشست‌ها و رسیدگی به مشکلات افغان‌های مقیم خارج بخصوص در بخش قنسلی تاکید شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا