اخبارسیاستجامعهTOP

از روز جهانی مهاجرین به حضورداشت مقامات امارت اسلامی درکابل تجلیل شد

کابل، ۲۷ قوس، باختر

 از روز جهانی مهاجرین به اشتراک ملا عبدالغنی برادر آخند معاون اقتصادی ریاست الوزرا، مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا، اعضای کابینه، نماینده گان سازمان های بین المللی و سفارتخانه های مقیم کابل و تعدادی از مسئولین امارتی در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت تجلیل شد.

دفتر رسانه  های معاونت اقتصادی ریاست الوزرا بانشر این خبر گفته است: ملا عبدالغنی برادر آخندمعاون اقتصادی ریاست الوزرا در این مراسم صحبت کرده گفت که به عوامل مختلف تعداد مهاجران در سطح بین المللی از ۱۰۰ میلیون نفر عبور می کند که متاسفانه از بسیاری امکانات زنده‌گی محروم هستند.

ملا برادر آخند افزود: اگر از یک سو عوامل مهاجرت در سطح بین المللی افزایش یافته است، از سوی دیگر، حقوق اولیه مهاجرین و قوانین بین المللی و اصول بشری در مورد آنها نقض می شود، که نمونه بارز آن تصامیم که بر بنیاد اسلامیت، انصاف، همسایگی و بشریت استوار نمی باشد از سوی همسایه‌گان در حق برادران افغان ما اتخاذ می گردد.

 معاون اقتصادی ریاست الوزرا در جریان سخنان خود گفت، اهداف که پشت پرده این جفا که در حق افغان ها صورت گرفته است مرتکبین آن نتوانستند که به آن فایق آیند و امارت اسلامی افغانستان به فضل الله تعالی توانست که تمامی امور برگشت مهاجرین را به وجه احسن مدیریت و برای آنها تسهیلات اولیه زنده‌گی را فراهم سازد و از همه افغان ها، تاجران ملی، مؤسسات خیریه و سازمان های بین المللی در بخش مهاجرت که در مدیریت این بحران در کنار امارت اسلامی ایستاده و برحسب امکانات به مهاجرین افغان عودت کننده کمک کردند، ابراز امتنان نموده از آنان خواست که در آینده به کمک ها و مساعدت های خود برای مهاجرین ادامه دهند.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا همچنان با ابراز تأسف از برخورد دوگانه‌ای سازمان ملل و جامعه جهانی در قبال بشریت، افزود، که آنها در مورد مهاجرین افغان و قتل عام ۱۸هزار انسان بی گناه به شمول زنان و کودکان در غزه به نشست های نمایشی اکتفا می کنند و بالای امارت اسلامی در بخش آن عده

از حقوق زنان محدودیت ها و فشار ها وارد می نمایند که نسبت به هر وقت دیگر اکنون در کشور تامین گردیده است.

او در ادامه از سازمان ملل متحد و جامعه جهانی خواست تا حقوق پناهندگان را بشناسند، به آنها احترام بگذارند و در تنظیم آن مسئولیت بشری خود را انجام دهند. همچنان باید بحران جنگ غیر مشروع، بمباردمان و بی خانمان شدن مردم بی‌گناه غزه جلوگیری نمایند زیرا مدیریت آن فردا دشوار خواهد بود.

در پایان ملا عبدالغنی برادر آخند از تمامی مهاجرین افغان مقیم خارج خواست که کشور ما از امنیت و زیبایی زنده‌گی برخوردار شده است به خانه خود بازگردید، امارت اسلامی هر نوع خدمت برای شما را مسؤلیت خود میداند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا