سیاستاخبارتبصره و مرور بر مطبوعات

اجرای عدالت و جدیت در برابر قانون شکنان است که به جامعۀ مصونیت می بخشد

تبصره کابل ،۲۳ جوزا، باختر
امارت اسلامی در برخورد با قانون شکنان جدی است و آنان نمی توانند از عدالت فرار کنند.
مبصر آژانس باختر مینگارد؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی گفته است که یک هراس افگن که در انفجار های اخیر در مساجد٬ خانقاه ها٬ تخریب پایه های برق و اعمال تخریبی دیگر دست داشت در یک عملیات ویژه از سوی نیروهای استخبارات شام دیروز در بگرامی کابل کشته شده است.
این در حالی است که انفجار های اخیر در شماری از مساجد٬ تکایا٬ خانقاه ها و موتر های مسافر بری در کابل و شماری از ولایت های دیگر انزجار مردم را نسبت به هراس افگنان بیشتر کرده بود و آنان از امارت اسلامی بر تطبیق عدالت تاَکید داشتند.
از آن جائیکه تامین امنیت و عدالت خواست و اولویت کاری امارت اسلامی افغانستان است٬ نیروهای امنیتی وابسته به امارت اسلامی تلاش کرده اند تا آنانی را به سزا اعمال شان برسانند که با انجام فعالیت های هراس افگنانه مردم را نشانه گرفته اند و با بمب گذاری در محلات عامه٬ مردم را میکشند.
شاید گروه های هراس افگن توانسته باشند که یک و یا چند عمل تروریستی را در برابر مردم انجام دهند مگر این گونۀ فعالیت ها همیشگی و مداوم بوده نمی تواند زیرا این گونه حلقه های شریر از دید نیروهای امنیتی و سازمان های کشفی امارت اسلامی پنهان شده نمی توانند و بالاخره دست عدالت خواهانه مردم به یخن آنان میرسد.
اگر به سیر حوادث در روز های گذشته دقیق شویم نیروهای امارت اسلامی٬ محلات اخفا و یاهم انبار مهمات این گروه را پیدا کرده اند و سزای این مجرمین انسان کش را داده اند.
اگر شام دیروز عامل و طراح چند واقعه تروریستی در کابل کشته شد٬ هفته گذشته گروه از مجرمین و جنایتکاران در شهر تالقان از پا در آٖمدند و قبل از آن انبار از مهمات هراس افگنان در شهر چاریکار منهدم شد و عامل آن بازداشت شد.
همچنان در روز های گذشته شماری زیادی از قانون شکنان که بیشتر متهم به انجام جرایم جنایی از کابل و شهر های دیگر کشور بازداشت شدند٬ همه اینها٬ گواه بر این است که امارت اسلامی در تطبیق قانون ومجازات آنانی که حیات و زندگی مردم را به بازی میگیرند جدی است.
نزد امارت اسلامی مبارزه با انواع مفاسد و جرایم و نظارت بر تطبیق قانون و اجرای عدالت یک اولویت است تا امنیت روانی، رفاه و آسایش عمومی در جامعه حاکم می‌شود و مردم به کسب حقوق و تامین عدالت باور مند ‌شوند٬ این اجرای عدالت و جدیت در برابر قانون شکنان است که به جامعۀ مصونیت می بخشد. تحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا