جهان

شروع رای‌گیری در انتخابات کوریای جنوبی

سیول – بی بی سی – ۱۹ ثور – باختر
رای گیری در انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری کوریای جنوبی که پس از سقوط حکومت پارک گون‌هه به دلیل رسوایی فساد برگزار می شود، شروع شده است.
خانم پارک در ماه مارچ پس از استیضاح در پارلمان برکنار شد. او قرار است به اتهام رشوه خواری و سوءاستفاده از قدرت محاکمه شود. او هرگونه تخلف را رد کرده است.
رای گیری ساعت 20:00 شام به وقت محلی پایان خواهد یافت و انتظار می رود برنده انتخابات به فاصله کوتاهی از آن مشخص شود. ختم / فریده
26
خروج شورشیان از حومه پایتخت سوریه آغاز شد
دمشق – بی بی سی – ۱۹ ثور – باختر
بر اساس توافق تازه‌ای بین حکومت سوریه و گروه های مسلح مخالف روند خروج نیروهای شورشی به همراه خانواده‌های آنها از حومه شهر دمشق، پایتخت آغاز شده است.
دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است می‌گوید نزدیک به ۱۵۰۰ نفر از منطقه برزه در شمال شرق شهردمشق آماده ترک این منطقه هستند.
قرار است بیشتر آنها به ولایت ادلب که تحت کنترل شورشیان است، منتقل شوند.
این توافق دو روز پس آن به دست آمد که قدرت‌های حامی طرفین با ایجاد ۴ منطقه "کاهش تنش" یا "امن" امکان روند انتقال را میسر ساختند.
ایران و روسیه، حامیان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و از طرفی دیگر ترکیه حامی مخالفان او، در مذاکرات خود در شهر آستانه قزاقستان توافق کرده‌اند که با توقف بمباران، این مناطق امن را ایجاد کنند.
توافق آستانه قرار است به مدت شش ماه اجرا شود و بنا به آن درگیری در شهر های ادلب، لاذقیه، حلب و حما، به همراه بخش‌هایی از حمص، غوطه شرقی در نزدیکی دمشق، و همچنین درعا و قنیطره متوقف ‌شود.
توقف درگیری‌ها شامل مقابله با گروه داعش و همچنین جبهه نصرت سابق نخواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا