فرهنگ

آغازبرنامه های ریاست اطلاعات وفرهنگ هرات در مکانهای تفریحی وعمومی

شهرهرات 1 حمل باختر
مسولان ریاست اطلاعات وفرهنگ از برنامه های مختلف در روز نخست سال در مکانهای تفریحی واماکن عمومی سخن میزند.
آریا رئوفیان رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات طی یک کنفرانس خبری با حضور اصحاب رسانه  اعلام کرد: "  از دوهفته بدینسو امورمربوط به جشن نوروز زیرنظرکمیسیون موظف تدارک شده است که شامل برنامه های فرهنگی وهنری اجرای آهنگهای ویژه مناسبتی، تئاتر، برگزاری نمایشگاه آثار هنری و دستی، سمنک پزی، سفره هفت سین، رژه های ورزشی محلی وبومی ونمایشات سرکس میباشد.
رییس اطلاعات وفرهنگ ولایت هرات نوروز را یکی از کهن ترین جشن های باستانی و ارزشهای فرهنگی و تمدنی یاد کرد وگفت: "رسالت همه ماست تا از این ارزشهای فرهنگی پاسداری نمایم تا این افتخارات فرهنگی به نسلهای بعدی ما منتقل گردد.
رئوفیان همچنان بیانکرد، جشن نوروز امسال بگونه متفاوت در مرکز کشور نیز تجلیل میگردد.
این مسول بلند رتبه دولتی از اقدامات بی پیشینه وزارت اطلاعات وفرهنگ بخاطر برگزاری چنین جشن های عنعنوی ابراز خرسندی کرد و بر پاسداری از این ارزشهای کهن تاکید ورزید و هرات را بعنوان پیشازان اصلی برنامه های این چنینی یاد کرد.
این مقام فرهنگی  خاطر نشان ساخت: "که از چنین جشنهایی باید مثل آبده های تاریخی و آثار باارزش باستانی حفظ ومراقبت نمائیم. اما امسال جشن نوروز با آماده گی های ویژه ومتفاوت تر از سالهای قبل در شمال شهر هرات با حضور هزاران تن از مقامات حکومتی و شهروندان هرات تجلیل میگردد.
این مسول فرهنگی اظهارمیدارد که کشور ترکمنستان برای نخسین بار ده تن از هنرمندان موسیقی هراتی را بخاطر جشنهای نوروزی به ان کشور دعوت نموده است .
ولایت هرات فردا میزبان مهمانهای داخلی ومقامات اداره محلی، مسئولان کنسولگری های ایران، ترکمنستان و پاکستان خواهد بود.
سر از روز چهارشنبه الی سه روز بگونه شانداری از این جشن تجلیل خواهد شد و خدمات، فضای باز میله برای شهروندان، اصناف   باز خواهد بود.
باشنده گان ولایت هرات همه ساله  در روزهای نخست سال نو با برنامه هایی متنوع وبگونه خود جوش از بهار وجشن نوروز تجلیل می نمایند.ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا