سیاستاخبارفرهنگTOP

برگزاری کنفرانس ملی جاذبه های گردشگری افغانستان در بدخشان

فیض آباد 6 جوزا باختر
کنفرانس ملی جاذبه های گردشگری افغانستان با حضور ملاعبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا، شیخ ملا ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی، قاری دین محمد حنیف سرپرست وزارت اقتصاد، مولوی سعدالدین سعید معین اداری و توریزم وزارت اطلاعات و فرهنگ و برخی دیگر از مقامات بلند رتبه و اعضای رهبری پوهنتون های افغانستان امروز در پوهنتون بدخشان افتتاح و برای مدت سه روز آینده ادامه خواهد داشت.
مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری رییس الوزرا در صحبت هایی در کنفرانس ملی جاذبه های گردشگری افغانستان در بدخشان گفت: ما باشش کشور مرز مشترک داریم و برای همسایه ها اطمینان میدهیم که هیچ تهدیدی از خاک افغانستان به آنها صورت نمی گیرد و از کشور های همسایه نیز می خواهیم که درامور داخلی کشورما مداخله نکنند.
او در بخش از سخنانش افزود که ساخت وسازجاده ها درهمه ولایات افغانستان ادامه دارد.
مولوی عبدالسلام حنفی همچنان گفت که امارت اسلامی مصمم است که از طریق کریدور های مختلف به خصوص کریدور واخان که زمانی کمر بند و شاهراه ابریشم از آن می گذشت، افغانستان را به چین وصل نماید و در ساخت آن از تکنولوژی کشور های همسایه استفاده کند.
او افزود که در ۲۰ سال گذشته پنج ملیون نفوس که یک ملیون شانرا زنان و کودکان تشکیل می دهند، به مواد مخدر مبتلا شدند که اکثرا آنها تحت تداوی قرار دارند و بنا جهت محو کامل مواد مخدر در سطح کشور تصمیم قاطع گرفته شده است.
معاون اداری رییس الوزرا گفت: مصیبت بزرگی که در ۲۰ سال گذشته در افغانستان ترویج کردند، مخدرات است و امارت اسلامی علیه کشت، ترافیک و قاچاق انواع مخدرات تصمیم قاطع گرفته است.
معاون ریاست الوزرای افغانستان گفت: میلیارد ها دالر طی ۲۰ سال گذشته در افغانستان به عنوان باز سازی سرازیر شد، اما متاسفانه حتی در شفاخانه های مرکزی کشور یک پایه ماشین(MRI) وجود ندارد.
او از اتباعی که خارج از کشور زندگی می کنند، خواست که به افغانستان برگردند و کشور را بسازند، در مسایلی که اختلاف نظر دارند، بنشینند تا باهم حل کنیم.
صلاح الدین قاری زادی، از برگزار کنندگان کنفرانس ملی جاذبه های گردشگری بدخشان، می گوید که این کنفرانس به ابتکار پوهنتون بدخشان و حمایت وزارت تحصیلات عالی برگزار شده است وهدف آن رشد و تقویت صنعت گردشگری در افغانستان است.
معرفی جاذبه های گردشگری پذیرافغانستان وبدخشان فراوان است اما، متاسفانه تا هنوز آنگونه ی که است و ایجاب می کند معرفی نشده است بنا این کنفرانس برای معرفی بهتر این جاذبه ها راه اندازی شده است.
در جریان این کنفرانس سه روزه، دانشمندان ، پژوهشگران و استادان پوهنتون، یک صدو هشت مقاله ی پژوهشی شان را در زمینه ی توریزم و راه های رشد و توسعه ی آن در افغانستان، به خوانش می گیرند.
قرار است نتیجه ی آنچه از این کنفرانس بیرون می شود، با نهاد های پالیسی ساز امارتی شریک ساخته می شود، تا آنان بتوانند تصمیم های خوب را در راستای توسعه گردشگری در افغانستان اتخاذ نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا