تبصره و مرور بر مطبوعات

نهم حوت، روز حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی را پاس میداریم!

کابل باختر/ 8/ حوت:
نهم حوت روز ملی حمایت از نیروهای امنیتی-دفاعی فرصت است تا عملکرد و کارکرد خود را در قبال این نیروها که شجاعانه در سنگر دفاع از ارزش ها و هویت ملی قرار دارند به ارزیابی بگیریم.
مفسر آژانس باختر مینگارد: افغانستان امروز درگیر جنگ با اضافه از 22 گروه تروریستی است گروه های که برای منافع کشورهای مشخص علیه مردم ما در جنگ اند و جنگ نیابتی بیرونی ها را در افغانستان انجام میدهند.
افغانستان از مدتها ست که در محراق توجه این گروه ها قرار دارد، ازدیاد فعالیت های گروه های هراس افگن و گسترش نگرانی های برخاسته از ناحیه این گروه ها باعث شد که ائتلاف جهانی مبارزه با هراس افگنی وارد افغانستان شود، مگر این نیروها نیز کار مبارزه با هراس افگنی را نا تمام گذاشته و در سال 2014 میلادی ماموریت جنگی شان را در افغانستان خاتمه یافته اعلام دانسته و مسوولیت دفاع از کشور ومبارزه با هراس افگنی به دوش افغانها گذاشته شد.
نیروهای امنیتی-دفاعی افغانستان که شکل یافته از بهترین فرزندان این کشور اند با تعهد و داریت که دارند ثابت ساختند که برای دفاع از ارزش های ملی، هویت و جایگاه کشور شان یک سپر قوی و یک دژ مستحکم اند، در وجود این نیروها بود که جهان متیقن گردید که افغانستان امروز، افغانستان دیروز نیست، زیرا افغان در جود فرزندان شجاع شان که در قوای مسلح کشور حضور دارند مصمم بر آن اند که کشور شان را از تحجر و بربریت گروه های هراس افگن رهایی بخشند، امروز جایگاه افغانستان در میان جامع ملل تثبیت شده است، اگر امروز افغانستان به عنوان یک کشور مستقل تمثیل اراده میکند و در برابر توطئه ها، دسایس و نیات دشمنان اش ایستاده است این افتخار به نیروهای مسلح این کشور بر میگردد که در آن بهترین فرزندان این کشور حضور دارند.
قوای مسلح کشور امروز هویت این کشور و یک ارزش ملی است.
امروز قوای مسلح کشور تکیه گاه مطمین مردم ما است.
امروز قوای مسلح کشور ما حامی و نگهبان نظام مردمی است که از مردم ما نمایندگی میکنند.
این نیروهای مسلح ما اند که در جنگ آشکار و پنهان دسیسه کاران جهانی و منطقه یی سینه سپر کرده اند. امروز مگر حرف حراست از ارزش های ملی به میان می آیدد و اگر حرف از ارزش های  دموکراتیک و بشری است ، اگرامروز ما از دستآورد حکومت و سیاست سخن میگویم همه این افتخارات به عساکر و سربازان شجاع ما بر میگردد که در اردوی ملی، پولیس و نهادهای دیگر امنیتی خدمت می نمایند.
پس حمایت از انها یک وجیبه ملی و یک دین میهنی و مکلفیت اخلاقی است که باید با شیوه های متنوع و در خور اهمیت و ستایش به حمایت از این نیروها بر آیم.#اتحلیل سیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا