فرهنگ

کارگاه آموزشی زیرنام ( پروژه دسترسی مالی جوانان ) برگزار شد

کابل باختر30 جدی
کارگاه آموزشی زیرنام ( پروژه دسترسی مالی جوانان ) امروز ازطرف انجمن قرضه های کوچک افغانستان به همکاری معینیت امورجوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ، برگزارشد.
به گزارش خبرنگارآژانس باختر: این پروژه برای جوانان پسر و دختر که داری فعالیت های تجارتی بوده و حرفه و کسب را بلد بوده ویا فکروآینده ناب تجاری داشته باشند، ازطریق قرضه دهی زمینه انکشاف را فراهم میسازد.
دراین کارگاه آموزشی داکترکمال سادات معین امورجوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ نقش جوانان را دررشد جامعه مهم و ارزنده خوانده و خاطرنشان ساخت که انجمن قرضه های کوچک افغانستان به همکاری معینیت امورجوانان کوشش دارد که برای همه جوانان درسراسرکشورفرصت های خوب ومناسب تجاری را به کمک موسسات و بانک های قرضه دهی فراهم سازد، تا زمینه برای کاریابی و خود کفایی جوانان گردیده و دررشد اقتصادی خانواده ها و کشورسهم ارزنده داشته باشند .
همینگونه زردشت معین اداری و گرځندوی وزارت اطلاعات وفرهنگ نیزدرصحبتی جوانان را نیروی توانمند و اثرگذار در امورمختلف کشورخوانده تاکید کرد که دولت برای تمام جوانان زمینه های کاررا فراه ساخته نمی تواند و باید جوانان با استفاده ازفرصت های قرضه دهی ازسوی انجمن متذکره ، برای شان زمینه های کار ، کسب و تجارت را فراهم بسازند.
همچنان فیهم نعیمی نماینده انجمن قرضه های کوچک افغانستان دررابطه به برنامه های آن نهاد معلومات داده گفت که این انجمن درسال 2003 میلادی بنام  ( برک ) در افغانستان ایجاد گردیده و اکنون در 19 ولایت کشور 152 نماینده گی دارد .
وی خاطرنشان ساخت که این انجمن برای جوانان پسرو دخترکه دریک کسب ، کار و یا تجارت ، تجربه دارند ولی پول ندارند ، ازطریق قرضه دهی زمینه های رشد را فراهم میسازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا