اخبارفرهنگTOP

رو نمایی از دواثر چاپی تاریخ جهاد بیست ساله کشور در غزنی

غزنی ۱۹ ثور باختر
دو اثر چاپی تاریخ جهاد بیست ساله ی افغانستان، امروز در غزنی رونمایی شد.
در مراسم رونمایی این آثار، برخی از مسوولین ادارات دولتی، فرهنگیان و شماری ازنویسندگان شرکت ورزیده بودند.
ملا حمیدالله نثار رئیس اطلاعات و فرهنگ غزنی درین مراسم گفت که دو اثر چاپی که تحت عنوان های خپله دکیسی را رسوونکی هم شهید شوه، و کتاب دپنجرو شاته » بچاپ رسیده است، اثر مولوی شفیع الله «جاوید افغان» یکتن از نویسنده گان کشور که کار نامه های مجاهدین امارت اسلامی و وحشت هایی که از سوی گروه های اشغالگر آمریکا وغلامانش طی بیست سال گذشته صورت گرفته بود، پرداخته است.
ملا نثار از این نویسنده جوان قدر دانی نموده و ابراز داشت که تمام قهرمانی وقربانی های مجاهدین و وحشت هایی که از سوی اشغال گران بر ملت مجاهد افغانستان تحمیل شده است، باید درج تاریخ شود تا نسل های آینده کشور از این تاریخ گواه باشند.
همچنان مولوی محمد عالم ناصح رئیس امرباالمعروف ونهی از منکر غزنی این اثرها را یک دست آورد قلمی خوانده گفت: باید تلاش صورت گیرد تا حقیقت هایی که در طول انقلاب صورت گرفته است، درج تاریخ کنیم و مردم را از قربانی های مجاهدین باخبر سازیم.
مولوی شفیع الله «جاوید افغان» مولف کتاب خپل د کیسی را رسونکی هم شهید شوه، وکتاب د پنجرو شاته گفت: این اثر های قلمی در ۵۸ و ۲۳ عنوان و ۱۰۰۰ تیراژ بچاب رسیده است که در آن کار نامه ها، قربانی های مجاهدین و وحشت های نیروهای اشغالگر وغلامانش که بر ملت مسلمان افغانستان و مجاهدین رواداشتند، پرداخته شده است.
وی هدف از چاپ این اثر ها را رونمایی از جنایات اشغالگران وغلامانش در کشور وقربانی های مردم افغانستان در طول زمان جهاد خواند.
مولوی جاوید افغان از همکاری ریاست اطلاعات و فرهنگ غزنی و مجاهدین قلم به دست امارت اسلامی افغانستان قدر دانی نموده ،از نویسنده گان کشور خواست تمام خاطرات تلخی را که مردم در طول انقلاب در ذهن شان حفظ دارند در اثر های چاپی به نشر بی سپارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا