اخبارسیاستTOP

مولوی عبدالکبیر: با کشورهای منطقه همکاری خوب داریم

کابل ۲۰ ثور

معاون سیاسی ریاست الوزرا در مراسمی که از سوی جمعیت هلال احمر افغانی تحت نام «حفاظت از زندگی بشریت» برگزار شد، گفت که امارت اسلامی افغانستان با کشور‌های منطقه در بخش‌های مختلف همکاری خوب دارد.

ارگ در  خبرنامه‌ی نوشته است که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان، روز گذشته در مراسمی به مناسبت روز نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال احمر که از سوی جمعیت هلال احمر افغانی تحت عنوان  (حفاظت از زنده‌گی بشریت) برگزار شده بود، اشتراک و سخنرانی کرد.

در این مراسم که شماری از اعضای کابینه، رهبری جمعیت هلال‌احمر افغانی، مسوولان صلیب سرخ در کابل و شمار دیگری از مسوولان ادارات و رضاکاران اشتراک داشتند، مولوی عبدالکبیر گفت که این مراسم برای این مهم است که به شمول افغانستان و فلسطین، در بسیاری از کشورهای اسلامی میلیون ها انسان به فعالیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ نیاز دارند، در اثر فعالیت‌های آن‌ها زندگی میلیون‌ها فرد نجات یافته و این روند هنوزهم جریان دارد.

مولوی عبدالکبیر افزود که هلال احمر و صلیب سرخ در شرایط دشوار برای نجات زندگی افغانان کار کرده، امارت اسلامی افغانستان به تلاش‌های صلیب سرخ و هلال احمر در افغانستان به دیده قدر می‌نگرد و از فعالیت ها و خدمات رضاکارانه آنان در افغانستان تشکر می‌کند.

به گفته‌ی وی؛ اگر چه با حاکمیت امارت اسلامی در کشور امنیت سراسری تامین شده است، اما هنوز هم میلیون‌ها افغان به کمک‌های بشری نیازمند کمک هستند.

او تصریح کرد که به هدف ثبات اقتصادی در کمتر از سه سال در بخش های مختلف در افغانستان پروژه های اساسی تطبیق شده و یا در حال عملی شدن است.

مولوی عبدالکبیر گفت که امارت اسلامی افغانستان سیاست استفاده از فرصت‌های اقتصادی در منطقه را انتخاب کرده است و اکنون با کشورهای منطقه در بخش‌های مختلف همکاری دارد، امارت اسلامی افغانستان با رعایت احترام متقابل، خواستار مناسبات نیک با تمام کشورها است و سیاست خارجی آن بر روابط و همکاری خوب با جهان استوار است.

وی بیان داشته است « وضع محدودیت بالای سیستم بانکی ما، کاهش کمک‌های خارجی و چالش‌های اقتصادی، وضعیت را پیچیده می‌سازد ‌و فعالیت امارت اسلامی را محدود می‌کند، بنابراین نیاز است که محدودیت بالای سیستم بانکی پایان یابد.

معاون سیاسی ریاست الوزرا هم‌چنان رسانیدن کمک به مناطق دوردست و انجام فعالیت نهادهای خیریه و زیربنایی را مهم خواند و ابراز امیدواری کرد که ادارات بین المللی در این بخش کار کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا