اخبارجامعه

بیش از سه هزار و پنجصد افغان مهاجر از پاکستان و ایران به گونه اجباری و داوطلب به کشور برگشتند

کابل20 ثور باختر

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان از برگشت بیش از سه هزار و پنجصد افغان مهاجر از پاکستان و ایران به گونه اجباری و داوطلب خبر داد.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان امروز با نشر این خبر نگاشته است، دو هزار و ۸۰۹ مهاجر مقیم ایران دیروز از مرز اسلام قلعه هرات به وطن عودت کردند.

به اساس معلو مات آمر سرحدی اسلام قلعه، از میان افراد مذکورکه شامل خانواده ها ومجردین بودند، ۵۷۶ نفر ایشان نیازمند شناسایی و غرض دریافت کمک به دفتر سازمان بین المللی مهاجرت معرفی ومواد غذایی وغیر غذایی را دریافت کردند. ۲۴ کودک بی سرپرست به موسسه اطفال پس از جنگ  جهت شناسایی خانواده های شان معرفی، برای ۱۵۱ خانواده مبلغ ۱۰ هزار افغانی، برای ۳۴۴ تن یک عدد سیمکارت طور رایگان از جانب کمیته های موظف در سرحد توزیع شده است. و تعداد ۲۱۸ تن از خدمات صحی بهره مند شده اند.

۷۴۸ مهاجر افغان دیروز از گذرگاه تورخم و سپین بولدک به کشور برگشت نموده اند.

به اساس معلومات آمریت سرحدی تورخم ننگرهار، ۸۷ خانواده که شامل ۴۶۸ تن بودند، طور جبری از پاکستان برگشت نمودند و بعد از ثبت دراداره امور مهاجرین جهت کمک به دفاتر کمیشنری عالی ملل متحد و سازمان بین المللی مهاجرت معرفی شدند همچنان به اساس معلومات آمریت سرحدی سپین بولدک ولایت قندهار، ۵۱ خانواده شامل ۲۸۰ تن از مرز یاد شده برگشت پس از ثبت در آن آمریت جهت کمک به دفاتر سازمان بین المللی مهاجرت، معرفی شدند.

۲۴ تن از طلاب مدرسه دینی زیر سن ۱۸ سال از محبس شهر کراچی کشور پاکستان، از قید آزاد و برگشت نمودند.

به اساس معلومات آمریت سرحدی تورخم ولایت ننگرهار طلاب یادشده به دلیل نداشتن اسناد قانونی دربند بودند که پس از رهایی از طریق تورخم به وطن عودت و بعد از ثبت در آن آمریت غرض کمک به موسسه افغانستان سربلند معرفی شدند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا