تبصره و مرور بر مطبوعات

تبصره اخبار دولتی

کابل باختر/ 8/ جوزا
روزنامه های دولتی امروز روی کدام موضوع ها بحث کردند
روزنامه اصلاح سرخط روزنامه را باگفته های رییس جمهور اشرف غنی در پیوند به سالروز شهادت جنرال داوود داوود قوماندان فقید زون ساحوی 303 پامیر وجنرال شاه جهان نوری قوماندان فقید امنیه ولایت تخار مزین نموده که گفته یاد این قهرمانان دردل تاریخ همیشه جاویدان خواهد ماند.
عنوان دوم شماره امروز اصلاح همچنان باگفته رییس جمهورغنی درمجلس ژورنالیستان دیزاین شده که ازوی نقل قول شده ژورنالیزم مسلک مقدس و سخت است .
روزنامه اصلاح سرمقاله خود رانیز دررابطه به رسانه ها و آزادی بیان تحریر نموده است.
این روزنامه به ملاقات احمد ضیا مسعود نیز پرداخته ازوی نقل کرده است که افغانستان باوجود چالش ها پیشرفت های چشمگیری نیز داشته است.
پس از 27 سال وقفه آرگستر ملی افغان افتتاح شد عنوان دیگریست که این روزنامه به آن پرداخته است.
روزنامه اصلاح درسایر صفحات خود به مطالب خواندنی وجالب سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی نیز توجه نموده است.
روزنامه هیواد تیتر امروزی خود را با این عناوین آراسته است ، حمله برافرادملکی جنایت است که توجهی ندارد.
حکم رییس دولت دررابطه به بند برق از پلخمری- ارغندی همچنان این روزنامه از وزیر اطلاعات وفرهنگ نقل کرده که از کتاب فروشان و نویسندگان حمایت میکند.
با تبلیغ کنندگان به نفع دشمن برخورد قانونی میشود عنوان دیگر که روزنامه هیواد از قول سخنگوی ریاست امنیت ملی به نشر رسانده، پاکستان بعداز کشته شدن ملا اختر محمدمنصور از امریکا 800 ملیون دالر بدست میاورد ، درنگارستان ملی نمایش گاه نقاشی افتتاح شد ، عناوین است که این روزنامه اطراف آن مطالب خواندنی به نشر رسانده است.
روزنامه هیواد به سایر مسایل سیاسی ،اجتماعی ، فرهنگی نیز پرداخته است .
روزنامه انیس سرخط شماره امروزی خود را با این عنوان آراسته بزرگان ولایات مرکزی از حکم اخیر رییس جمهور حمایت نمودند.
سخن انیس با این جملات دیزاین شده آنچه درگذشته فقط روی کاغذ طرح گردیده بود ، امروز بعمل مبدل گردیده است.
شماری از مردم از موضع گیری محمدمحقق و قانونپوه سرور دانش حمایت کردند، محمد حنیف اتمر درهفتمین کنفرانس سالانه اراکین ارشد امنیتی سخنرانی کرد عنوان مطالب است که امروز انیس به آن پرداخته است. روزنامه انگلیسی زبان کابل تایمز نیز درمسایل مهم امنیتی ، سیاسی ، اجتماعی واقتصادی توجه نموده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا