تبصره و مرور بر مطبوعات

روزنامه های دولتی در شماره امروزی خود روی کدام مسایل بحث نموده اند

کابل باختر 25 جوزا
روزنامه اصلاح عنوان نخست روزنامه با اعلامیه مطبوعاتی رییس جمهور در پیوند تصویب نشدن فرمان تقنینی اصلاحات انتخاباتی آغاز نموده است.
تقبیح حمله تروریستی درایالت فلوریدای امریکا از سوی رهبران حکومت افغانستان عنوان در شت دیگر برگ نخست روزنامه اصلاح است زیر این عنوان رئیس جمهور اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان حمله در ایالت فلوریدای ایالات متحده امریکا را که در اثر آن شماری از افراد ملکی کشته و زخمی شدند ، به شدید ترین الفاظ محکوم می کند.
روزنامه اصلاح سرمقاله شماره امروزی خود را در باره تشنج آفرینی به نفع هیچ کس نیست  تحریر نموده است ، نویسنده سرمقاله تحریر داشته که این بار اول نیست نظامیان پاکستانی تشنج می آفریند. پس از این نیز نظامیان این کشور بر خلاف همه موازین قبول شده و توافقات به عمل آمده ، اقدام به ایجاد تاسیسات نموده و سبب خلق تشنج و در گیری شده بودند.
از عناوین دیگر این روز نامه ، با رد فرمان ، بار سنگین مسوولیت بردوش ولسی جرگه می افتد .
اعضای مخالف به فرمان در ولسی جرگه :  در فرمان ، حکومت میکانیزم مشخص برای بر گزاری انتخابات در نظر نگرفته است  همچنین گزارش از افتتاح هشتمین نمایشگاه بهار قرآن در شماره امروزی اصلاح به چاب رسیده است .
روزنامه انیس برگ نخست خود را گزارشی تدویر شدن جلسه نوبتی  شورای  وزیران به ریاست داکتر عبدالله عبدالله آاراسته است در این جلسه داکتر عبدالله در شروع از در گیری بین نیروهای نظامی سرحدی افغانستان و پاکستان یاد نموده و گفته است که در گیری به اساس موافقه دوجانبه  بین دو کشور منع میباشد.
همچنان این روز نامه ازملاقات عادله راز معین اقتصادی وزارت امور خارجه با سفیر کشور شاهی اسپانیا مقیم کابل نقل قول کرده : توانمند سازی زنان در اولویت های جمهوری اسلامی افغانستا ن است.
این روزنامه سرمقاله خود را در پیوند آوردن اصلاحات حکومت تحریر داشت نویسنده که آگاهان  امور اصلاح نظام انتخاباتی را در شرایط کنونی ضروری و به نفع منافع ملی می دانند .
این روزنامه گفته  های وزیر دفاع در پیوند به اعمار تاسیسات خود سرانه خط فرضی دیورند را اجازه نمیدهیم ، نیز به نشر رسانیده است.  همچنین  در صفحات  بعدی خود به سایر مسایل سیاسی ، اجتماعی  اقتصادی توجه نموده است.
هیواد شمار امروزی خود را با پیام رئیس جمهور اشرف غنی در رابطه  روزمادر آغاز نموده است.
همچنان این روزنامه نوشته که نیروهای نظامی داخلی آماده هر گونه جواب بر ضد دشمنان هستند.
نیروهای نظامی تورخم جواب دندان شکن دادند به توزخم نیرو های کمکی فرستاده میشود  و سایر مسایل روزدر این روزنامه تحت  پوشش قرارقرار داده است  .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا