سیاستاخبارجامعهTOP

شش توافقنامه و تفهمنامه تطبیقی به منظور ساده سازی اجراات با شش وزارت خانه و ادارات به امضا رسد

کابل26 ثور باختر
به منظور ساده سازی اجراات، اداره اصلاحات اداری و خمات ملکی ریاست عمومی اداره امور شش تفاهنمامه و توافقنامه تطبیقی ساده سازی اجراآت را میان وزارت های معارف، زراعت، صحت عامه، شاروالی کابل ، شرکت برشنا و ریاست شاروالی های ولایتی امضا کرد.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر: محفلی که به همین مناسبت دایر شد شیخ الحدیث نورالحق انور سرپرست ریاست عمومی اداره امور گفت: امارت اسلامی اراده خدمت را به هموطنان دارد و هدف از امضای این تفاهمنامه و توافقنامه تطبیقی ساده سازی اجراات در شماری از ادارات می باشد که بر مبنای آن روند کار عملی ساده سازی اجرات در ادارات و وزارت خانه ها آغاز میگردد.
وی گفت: این یک اقدام نیک به نظام و هم به ملت بوده و با اجرای آن در ادارات روحیه همکاری بیشتر به وجود میاید و در نظر است که روند اجرات در ادارات ساده شود .
مولوی عبد السلام حنفی معاون اداری ریاست الوزرا در این نشست گفت ساده سازی در ادارات یک اصل وحقیقت انکار ناپذیر است.
تا زمانی که در وزارت خانه ها و ادارات اجرات ساده نشود نمی توان پالیسی ها و اهداف خود را به گونه بهتر تطبیق کرد. امارت اسلامی روند ساده سازی اجرات را در اداره ضروری و در اولویت های خود قرار داده است که تا اکنون روند اجرات 9 اداره و وزارت خانه ساده سازی شده است و این روند الی روند سازی در اجراات اداری تمام وزارت خانه ها و ادارات ادامه دارد.
وی گفت هدف از تطبیق این برنامه عرضه خدمات بهتر برای شهروندان، محو فساد و جلوگیری از کاغذ پرانی می باشد.
اگر این روند عملی شود از تورم تشکیلاتی جلو گیری و تقویت شفافیت در اجراات به وجود می آید.
او گفت روند ساده سازی اجرات باید از سوی مسولین ادارات و وزارت ها به زودی تکمیل گردد.
وی افزود در کنار این روند آسان خدمت گسترش میابد و طی مراحل اسناد شهروندان به زودی اجرا میشود.
مولوی حنفی گفت: ما تلاش مینمایم تا روند حکومت داری دیجیتالی را روی دست گیریم تا از این طریق اجراآت به شهروندان آسان شود.
حنفی خدمات دفتر آسان خدمت را ستود و بر گسترش این نهاد تاکید کرد.
مولوی حبیب آغا سرپرست وزارت معارف روند ساده سازی اجرات ادارت را یک امر مهم و ضروری خواند گفت: روند اجرات در ادارت زیاد پیچیده است و باید این روند ساده سازی شود تا سهولت برای مراجعین مهیا گردد.
او افزود امارت اسلامی افغانستان برای ارائه خدمات بهتر، روند ساده‌سازی پیچیده اجرات در اداره ، ایجاد تسهیلات کاری لازم و شفاف‌ شفافیت در اداره، این روند را در اولویت قرار داده و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.
او از روند ساده سازی اجرات در ادارت به خصوص وزارت معارف استقال کرد.
در همین حال مولوی صدر اعظم عثمانی معین وزارت زراعت زراعت آبیاری و مالداری، مولوی عبدالولی حقانی، مولوی محمد خالد معین شاروالی کابل و مولوی عبدالرحمان رحمانی رییس عملیاتی شرکت برشنا در رابطه به روند ساده سازی اجارت در ادارات نیز صحبت کرده و از این روند حمایت کرده و همکاری های شان را در این راستا به بخش ساده سازی اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی ریاست عمومی امور اعلان کردند.
در اخیر این توافقنامه ها و تفاهمنامه ها از سوی شیخ نورالحق انور سرپرست ریاست عمومی اداره امور و نماینده های وزارت خانه ها و ادارات به امضا رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا