امنیت

افزایش حملات تروریستی وتلاش افغانستان برای تقویه قوای هوایی اش در شرق این کشور

جلال آباد 31 اسد باختر
درپی افزایش حملات تروریستی درشرق کشور ، مقامات نظامی تلاش ها را برای تقویۀ قوای هوایی برای مبارزه با این چالش ها آغاز کرده اند.
قوماندانان ارشد نظامی افغانستان می گویند که آنان با ایجاد یک واحد بزرگ قوای هوایی درشرق و انتقال هلیکوپتروجنگنده های نظامی می کوشند تا  به موقع به تهدید های تروریستی پاسخ دهند.
این واحد بزرگ نظامی قوای هوایی امروز در تاسیسات میدان هوایی در شهرجلال آباد مرکزولایت شرقی ننگرهارایجاد شد.
جنرال عبدالوهاب وردگ پیلوت قوماندان قوای هوایی افغانستان که برای گشایش واحد قوای هوایی شرق کشور به ولایت ننگرهار رفته به گلستان غالب خبرنگار آژانس خبری باخترگفت که این واحد نظامی درگام نخست درنظر است پنج هلیکوپتر اکمالاتی و دو هلیکوپتر بمب افگن با قدرت پرتاب راکت مجهز خواهد شد.
جنرال وردگ می گوید که این واحد نظامی به موقع دربرابر حملات تروریستی در بخش هایی ازشرق کشور عمل خواهد کرد.
محمد زمان وزیری قوماندان قول اردوی دوصدویک سیلاب درشرق کشور از ایجاد این واحد نظامی هوایی استقبال کرد .
او گفت که پس ازاین آنان می توانند در هرنقطه ای از شرق کشور به موقع هم نیرو بفرستند وهم مخفیگاه های گروه های تروریستی ازجمله طالبان مسلح را آماج قراردهند.
هرچند تنها هفت هلیکوپتر اکمالاتی وجنگی برای پنج ولایت شرقی یک کشور کافی نیست اما مقامات نظامی می گویند که علی الرغم این هم برای کاهش میزان تهدید های تروریستی وتامین امنیت مردم خیلی ها ارزنده است.
این واحد قوای هوایی درحالی ایجاد می شود که شرق کشور به ویژه در ماه های اخیر گواه حضور وفعالیت گسترده گروه های تروریستی ازجمله طالبان مسلح ، شبکه القاعده ، حزب تحریر و تحریک طالبان پاکستانی بوده است.
ولایت های شرقی کشور به دلیل اینکه هم مرز با نوار دیورند میباشند بیشترآماج حمله گروه های تروریستی قرارمی گیرند.
درحالیکه تنها چهارماه به پایان ماموریت نظامی ناتو درافغانستان زمان باقیست ، کارشناسان نظامی می گویند که کشور های عضو این سازمان به ویژه امریکا باید در آموزش وتجهیز نظامیان افغان واحیای قوای هوایی کشور تلاش بیشتر کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا