سیاستاخبارTOP

نماینده پشین سازمان ملل؛جاپان آماده است در عادی سازی روابط امارت اسلامی با جهان همکاری کند

 

کابل، ۴ جدی، باختر

تادامیچی یاماموتو، نماینده پیشین ملل متحد برای افغانستان گفته است: عادی سازی روابط امارت اسلامی با جهان به منفعت افغانستان و جهان است و جاپان آماده همکاری در این زمنیه است.

دفتر مطبوعاتی معاونیت اداری ریاست الوزرا، در خبرنامه‌یی نوشته است: یاماموتو در دیدار با مولوی عبدالسلام حنفی این گفته‌ها را بیان کرده است.

در موقع دیدار این دو، سفیر جاپان مقیم کابل و هیئت بنیاد صلح ساساکاوای  آنکشور نیز حضور داشتند.

او گفته است « خوشحالم که دوباره از افغانستان دیدن می‌کنم و مردم و کشور افغانستان در قلب مردم جاپان جا دارند.» و عادی سازی روابط امارت اسلامی با جهان به منفعت افغانستان وجهان است و جاپان آماده همکاری در این زمینه است.

اتسوشی سونامی، رئیس بنیاد صلح ساساکاوای جاپان گفت که آنان صدای مردم جاپان هستند و برای کمک به مردم افغانستان آماده‌اند.

وی افزود تامین امنیت سرتاسری در افغانستان سبب شده است تا آنان در بخش‌های صحت، معارف، زراعت و آبیاری و سایر عرصه‌ها فعالیت‌های خویش را آغاز کنند. هدف این بنیاد رفاه مردم افغانستان است و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهند ورزید.

همین‌گونه، سرپرست سفارت جاپان در افغانستان نیز گفت آن کشور قراراست در بخش‌های غذایی و عودت مهاجرین کمک کند.

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست الوزرا بار دیگر گفته است که اجازه نمی‌دهند از خاک افغانستان علیه امنیت هیچ کشوری فعالیت شود، امارت اسلامی می‌خواهد با تمام کشورها به اساس احترام وتعامل متقابل روابط نیک و حسنه داشته باشد.

مولوی حنفی در مورد کارکردهای امارت اسلامی در عرصه‌های مختلف به ویژه جمع آوری و تداوی معتادین، از بین بردن فساد اداری و تنظیم بودجه ملی از عواید داخلی یادآوری کرد و گفت آنان برای ساختن افغانستان وآبادی آن تلاش می‌کنند.

معاون اداری ریاست الوزرا امارت اسلامی ، هم‌چنان افزود که با عفو عمومی که از سوی رهبری امارت اسلامی اعلان شد، حتی آنانی که در جنگ علیه مجاهدان بودند، عفو شدند و آزادانه در کشور زندگی می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا