اخبارفرهنگTOPجامعه

برگزاری نمایشگاه بهاری قرآن کریم و کتاب، در پروان

چاریکار ۱۴ ثور باختر
ریاست انتشارات کتب بیهقی وزارت اطلاعات و فرهنگ، در همکاری با ریاست اطلاعات و فرهنگ و پوهنتون پروان نمایشگاه دو روزه‌ی قرآنکریم و کتاب را در ین پوهنتون برگزار کردند.
مولوی عزت الله عابد، آمر نگارش قرآنکریم ریاست انتشارات کتب بیهقی وزارت اطلاعات و فرهنگ، هدف از برگزاری این نمایشگاه را ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی میان جوانان عنوان نموده گفت که ریاست انتشارات کتب بیهقی وزارت اطلاعات و فرهنگ، این نمایشگاه را با اشتراک ده ها تن از ناشران خصوصی مرکز و ولایت پروان به مدت دو روز برگزار نموده است.
عابد، اساس ترقی و پیشرفت های جامعه‌ی انسانی را کتاب و مطالعه دانسته اشاره نمود که مطالعه بهترین غذای روح و معیار عروج ملت ها بوده است و خداوندج توسط همین علم، درجات مومنان را بلند کرده است.
وی از همه جوانان به خصوص دانشجویان خواست که در این نمایشگاه اشتراک نموده منهج زندگی خود را مطالعه و کتاب قرار دهند.
مفتی محمد ادریس انوری معاون والی پروان، گفت: تعلیم و تعلم به خاطر اجتماعات و معاشرات زندگی انسانها حیثیت اساسی و بنیادی را دارد.
معاون والی پروان افزود، از نظر اسلام، علم و دانش خیلی با ارزش و جایگاه عالی داشته و سبب شناخت الله و موفقیت انسان ها می شود.
معاون والی پروان اشاره کرد که هرگاه ما بخواهیم به اهداف خود نایل شویم، فرهنگ خواندن قرآنکیرم و مطالعه علوم عصری را باید ترویج دهیم.
انوری برگزاری این نمایشگاه را قابل تقدیر دانسته اضافه کرد که همه مسوول هستند که فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در بین جوانان ترویج و مانع ضیاع وقت شان در صفحات اجتماعی شوند.
مولوی شمس الرحمن صدیقی، رییس اطلاعات و فرهنگ پروان، در رابطه به اهمیت و فضیلت علم و دانش صحبت کرده گفت: علم و دانش سبب رشد و ترقی جامعه شده و نسبت به هر چیز فضیلت بیشتر داشته است.
رییس اطلاعات و فرهنگ پروان، از ریاست انتشارات کتب بیهقی بابت برگزار این نمایشگاه در این ولایت قدردانی کرد.
مولوی ضیاءالحق حقمل رییس آژانس باختر و سرپرست معینت امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، برگزاری این نمایشگاه را یک اقدام نیک و ابتکار بجا دانسته گفت: برگزاری این نمایشگاه در مکان اکادمیک یک فرصت خوب برای دانشجویان بوده و می تواند که عقاید، افکار و استعداد ها را بسازد.
وی اشاره کرد که در افغانستان در حال حاضر علوم دینی در حال رشد و انکشاف بوده و هیچ کمبودی وجود ندارد و برنامه های ماستری و دوکتورا ادامه داشته و رهبری امارت اسلامی تلاش می کند تا زمینه تحصیل علوم آکادمیک و تخصصی را فراهم سازد تا افغانستان در جهان مرکز علم و دانش قرار گیرد.
دوکتور محمد عزیز کاظم رییس پوهنتون پروان، ضمن آنکه پیرامون فضیلت و جایگاه کتاب و مطالعه به تفصیل صحبت کرد، از همکاری های این نهاد با برگزار کنندگان نمایشگاه کتاب اطمینان داد، نقش این نمایشگاه را در ترویج فرهنگ مطالعه مهم خواند.
پس از سخنرانی ها، این نمایشگاه از سوی مسوولان افتتاح و اشتراک کنندگان از داشته های آن بازدید کردند.
با این حال شماری از اشتراک کنندگان از برگزاری این نمایشگاه استقبال کرده بر ادامه آن تاکید داشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا