اخبارTOPجهان

نشست شورای امنیت سازمان ملل، بدون نتیجه پایان یافت

 

کابل ۲۷ حمل  باختر

 نشست شورای امنیت سازمان ملل که به درخواست اسرائیل و  به‌منظور بررسی حمله های  اخیر پهپادی و موشکی ایران بر اسرائیل برگزار شده بود، بدون نتیجه به پایان رسید.

این نشست که ‌شب گذشته برگزار شد، نتیجه یی در پی نداشت، تنها امریکا و متحدانش، بر محکومیت ایران و دفاع از تل‌ ابیب تاکید کردند.

شرکت کنندگان نشست به دو دسته تقسیم شدند و هر کدام دیدگاه خود را داشتند، تا سرحد که نماینده روسیه، شورای امنیت را به تبعیض متهم کرد.

شماری از اعضای شورای امنیت با اسرائیل سر تکان دادند و شماری هم اقدام ایران را دفاع مشروع گفتند. قصی الضحاک، نماینده سوریه در سازمان ملل اقدام ایران علیه اسراییل را «مشروع» و دفاع از خود خوانده است.

الضحاک در این نشست افزوده است: «در مورد خطرات تشدید تنش و وخیم شدن اوضاع از سوی اسراییل که برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در تحقق اهداف نظامی‌اش در غزه تلاش می‌کند، هشدار دادیم.»

واسیلی نبنزیا، نماینده دایم روسیه در سازمان ملل نشست شورای امنیت را «ریاکاری غرب» عنوان کرده و گفته است: «آن‌چه امروز در شورای امنیت شاهد آن هستیم، نمایش نفاق و رفتارهای دوگانه و شرم‌آور است.»

نماینده چین در این نشست از حمله نظامی ایران بر اسرائیل ابراز نگرانی کرده و افزوده که این اقدام تلافی‌جویانه بوده و پایان یافته است.

امیرسعید ایروانی، نماینده دایم ایران در سازمان ملل ضمن دفاع از حمله کشورش بر اسرائیل، امریکا، بریتانیا و فرانسه را متهم به چشم‌پوشی از واقعیت‌های جاری در شرق‌میانه کرد.

شورای امنیت سازمان ملل در حالی به درخواست اسرائیل برگزار شد که اسرائیل در طول حیات سیاسی خودحتا یک بار هم به فیصله های شورای امنیت سازمان ملل اعتنایی نداشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا