اخبارسیاستجامعهTOP

ناروی؛ کنفرانس را پیرامون تغییرات اقلیم در افغانستان و پاکستان برگزار می کند

 

کابل1 حوت باختر

معین اداره ملی حفاظت از محیط زیست در دیدار با رییس عمومی کمیته ناروی برای افغانستان، روی تغییرات اقلیمی درکشور بحث کرد.

دفترمطبوعاتی اداره ملی حفاظت از محیط زیست امروز با نشر این خبر گفته است: داکتر زین العابدین عابد معین اداره ملی حفاظت از محیط زیست با تاریه مکنوسن واتردال رییس عمومی کمیته ناروی  برای افغانستان دیدار کرد.

محور این دیدار، بررسی آسیب های بود که افغانستان از ناحیه تغییرات اقلیمی متحمل شده است

رییس کمیته ناروی گفت: آن کمیته در زمینه های امنیت غذایی، منابع طبیعی و زراعت در افغانستان کار می کند و متعهد هستیم که با اداره ملی حفاظت از محیط زیست همکاری کنیم تا بتوانیم برای جلوگیری از اثرهای منفی تغییر اقلیم در افغانستان، هماهمگ شویم.

وی گفت: در حال حاضر کمیته ناروی در چندین ولایت افغانستان مزارع احداث کرده است و تلاش داریم تا پروژه های بیشتری را در زمینه حفاظت از محیط زیست تطبیق کنیم.

وی با اشاره به کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم «قاف 28 » منعقده امارت متخده عربی،گفت که باید از افغانستان دعوت می شد. ما صدای مردم این کشور را با همکاری اداره ملی حفاظت محیط زیست و امارت اسلامی  بلند می کنیم

وی همچنان گفت: کشورش در ماه اپریل، در مشارکت با نهاد های دیگر، میزبان کنفرانس تغییرات آب و هوا در مورد افغانستان و پاکستان خواهد.

داکتر زین العابدین عابد معین اداره ملی حفاظت از محیط زیست: گفت:کمیته ناروی می تواند در ملکیت های این اداره در ولایت های کشور، مکان تحقیقاتی را بسازد  و طرح ساخت جنگل های نمونه یی را به رییس کمیته ناروی ارائه کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا