سیاستاخبارTOPآموزش

مولوی ندامحمد ندیم، با اعضای شورای علمی و آمرین دیپارتمنت های پوهنتون تعلیم و تربیه کابل دیدار کرد

کابل، 19 جدی، باختر
شیخ الحدیث مولوی ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی، در نشست های جداگانه با اعضای شورای علمی و آمرین دیپارتمنت های مختلف پوهنتون تعلیم و تربیه کابل، در رابطه به تعلیم و تربیه و اهمیت این پوهنتون صحبت کرد.
به گزارش آژانس باختر؛ در این نشست ها سرپرست وزارت تحصیلات عالی، نظریات، خواست ها و پیشنهاد های هیئت رهبری، اعضای شورای علمی و آمرین دیپارتمنت های این پوهنتون را شنید و در مورد اهمیت تعلیم و تربیه در کشور و نقش این پوهنتون در راستای تربیه کادر های جوان صحبت کرد.
وی گفت: محصلانی را که شما فارغ می دهید، نسبت به فارغان سایر رشته ها نقش برجسته یی در جامعه ایفا می کنند چون فارغان پوهنتون تعلیم و تربیه، استادان آینده کشور هستند و مسوولیت آموزش و پرورش اولاد وطن را به دوش خواهند داشت.
سرپرست وزارت تحصیلات عالی، همچنان در رابطه به خواست های هیئت رهبری و استادان این پوهنتون، گفت: امارت اسلامی افغانستان در راستای تقویت نظام تحصیلی کشور متعهد بوده و نظر به امکانات خویش توجه خاص به این بخش کرده است.
بعد شیخ‌ الحدیث مولوی سید بشیرآغا هاشمی رییس پوهنتون تعلیم و تربیه کابل در رابطه به چگونگی فعالیت این پوهنتون معلومات داد.
گفتنی است که درحال حاضر پوهنتون تعلیم و تربیه کابل، دارای ۹ پوهنځی، ۳۲ دیپارتمنت و ۹ برنامۀ ماستری می باشد.
طبق یک خبر دیگر :
سرپرست وزیر تحصیلات عالی، در نشست شورای علمی جامعه عبدالله بن مسعود رضی الله عنه اشترک کرد.
در این نشست مفتی احسان الله احسان رییس جامعه متذکره در مورد روندکار، فعالیت و دستاورد های این جامعه معلومات داد و خواست ها و مشکلات شان را با سرپرست وزیر تحصیلات عالی شریک کرد.
بعد سرپرست وزارت تحصیلات عالی، در رابطه به ارزش تخصصات دینی معیاری درکشور معلومات داد و گفت که در گذشته به علوم دینی توجه چندان نمی شد.
وی همچنان از توجه وزارت تحصیلات عالی، به منظور رسیدگی به خواست ها و مشکلات رهبری و استادان جامعه متذکره اطمینان داد و بر معیاری سازی این نهاد تاکید کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا