اخبارسیاستTOP

مولوی عبدالکبیر مناسبات امارت اسلامی افغانستان با چین را مهم دانست

 

کابل ۴ ثور باختر

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با سفیر افغانستان در چین، مناسبات امارت اسلامی افغانستان را با آن کشور مهم و به نفع هر دو کشور دانسته است.

ارگ در خبرنامه‌ی نوشته است که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا امارت اسلامی افغانستان روز گذشته با مولوی بلال کریمی، سفیر افغانستان در چین و مولوی سید برات شاه ندیم آغا، ریس عمومی اترا به گونه جداگانه در قصر سپیدار، دیدار کرد.

مولوی بلال کریمی، در رابطه به دست‌آوردهای سفارت افغانستان در چین به معاون سیاسی ریاست الوزرا معلومات داد و گفت که دیپلماتان افغانستان با حکومت و ادارات چین روابط رسمی خوب دارند.

 کریمی افزود که مسوولان کشور چین، تلاش‌های امارت اسلامی افغانستان در راستای سرکوب داعش، از بین بردن فساد، مبارزه علیه مواد مخدر و فعالیت‌ها در زمینه اقتصاد را مورد تقدیر قرار می‌دهند.

 سفیر افغانستان در چین تامین امنیت، شفافیت و ثبات را از عواملی یاد کرد که سبب علاقمندی سرمایه‌گذاران چینایی جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است و به گفته‌ی وی، شمار‌ زیادی از سرمایه گذاران چینایی در این خصوص با سفارت افغانستان در تماس هستند.

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرا نیز در این دیدار با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان، مناسبات امارت اسلامی افغانستان با این کشور را مهم و به نفع هر دو کشور دانست.

معاون سیاسی ریاست الوزرا بر تلاش‌های سفارت افغانستان در آن کشور به منظور بهبود تجارت میان افغانستان و چین تاکید ورزید و گفت که امارت اسلامی به تاجران هردو جانب تسهیلات مورد نیاز را فراهم کرده است.

همچنان معاون سیاسی ریاست الوزرا با مولوی سید برات شاه ندیم آغا، رییس عمومی اترا دیدار کرد و در این دیدار مولوی سید برات شاه ندیم آغا، پلان خویش را جهت تقویت سکتور مخابراتی، خدمات با کیفیت و پوشش گسترده مخابراتی با معاون سیاسی ریاست الوزرا شریک ساخت.

رییس عمومی اترا گفت که نظر به ارزیابی آنان، این اداره نسبت به گذشته از نظر ارائه خدمات مسلکی و بهتر در حالت خوب قرار دارد.

 مولوی عبدالکبیر هم‌چنان بیان داشت که اترا باید به ارائه خدمات مخابراتی به مناطق دوردست اولویت بدهد و همچنان اصلاحات بیشتر را در سکتور مخابرات عملی سازد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا